0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Täällä oli konttorilla ainakin"malli" lasi mitä vertas mun etulaseihin.
Oliko varmasti hyväksytetty sillä tummuudella? Voihan se olla että joku lasitehdas laittaa jonkun E-koodin kun tekee tummia laseja. Vai oliko varmasti käsittelemättömät lasit ettei ollu kalvoa tai vastaavaa? kaikissa autoissa pitää olla E-hyväksytyt lasit, pois lukien Jenkki muuttoautot. Jälkikäteen laseja saa tummentaa kunhan ei prosentit alitu.
Kuinka tummat ne sinun lasit olivat?
Miten voi olla mahdollista, että Trafi sanoo, ettei e-hyväksyntää tarvitse olla ja silti esim jenkkien lasit täytyy maahantuonnin yhteydessä vaihtaa kun niissä ei ole e-hyväksyntää..
Mahtavuutta että keskustelu aiheesta kukoistaa! Mutta edelleen sama ongelma kuten joka foorumilla -> faktaa ja esim. firmojen nimiä? Nyt ikkunoissa 50% kalvot ja niiden tilalle nyt ollaan hakemassa jotain laillisempaa...
Tarviihan niissä normi E-hyväksyntä olla mutta erillistä E-hyväksyntää sille että lasi on tummennettu ei tarvitse olla.
Lasihan ei saa olla jälkitummennettu. Eli tummennus on tapahduttava valmistuksen yhteydessä.Jos taas näin on niin miten itse lasi voi olla hyväksytty ja tummennus ei. Jos kyseessä on yksi tuote "lasi" niin koko tuote on oltava hyväksytty, jotta e-merkinnän siihen saa..
Nämä lasithan ei olleet jälkitummenettuja kuten käy selväksi jos lukee koko jutun... Taas menee juupaseipäsminäkyllätiedän keskusteluks. Lasissahan oli E17 hyväksyntä. Mutta mitää erikseen olevaa tummenus E-hyväksyntää ei ole tai ei tarvita. Tässäkin varmaan taas pätee se että kuinka monta poliisia ja katsastus setää on niin niin monta tulkintaa asiasta on.