Carcom Oy  Elekma

volvo 740 vm87 lh2.2 käyntiongelmia.

  • 5 Vastauksia
  • 2800 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tony89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
volvo 740 vm87 lh2.2 käyntiongelmia.
« : 19.08.2011, 18:26:59 »
elikkä omassa volvossa on pieniä käynti ongelmia. kone on b230f ja turbotettu sellainen. löytyy nyt matalammat männät ja eaglen veivit sisästä. mutta tse ongelma on nyt sellainen että auto toimii tyhjäkäynnillä ihan oikein mutta kaasua kun painaa nii kone vain hyytyy ja turbo alkaa tuottaan painetta. oikein hitaasti kun painaa kaasua niin ottaa kierroksia. koneessa on kokeiltu nyt erilaisia suuttimia ja ei muutu miksikään. sytytyksessä on uudet osat ja ajoitukset katsottu kohalleen. alkaa jo usko loppumaan mikä tuosa on vikana. keväällä toimi ihan oikein turbon kanssa mut enää ei.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: volvo 740 vm87 lh2.2 käyntiongelmia.
« Vastaus #1 : 19.08.2011, 23:31:13 »
Nakuttaako? Jos niin tekee niin sytkä menee sen verta reisilleen että voi alkaa menokin loppumaan. Immukin voi reistailla.

Poissa tony89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 vm87 lh2.2 käyntiongelmia.
« Vastaus #2 : 20.08.2011, 12:50:25 »
ei nakuta. sen verran sain tutkittua nyt että kaasua kun painaa sen verran että alkaa reistaileen nii 1 ja 4 pytylle tulee kipinä aivan oikein ja oikeaan aikaan mutta 2 j3 pytyltä katoaa kipinä kokonaan. immua epäilen kyl itsekin että finaalis mut uus sen verta hinnakas että voi olla että jää volvo oottelemaan ohjelmoitavaa ruiskua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: volvo 740 vm87 lh2.2 käyntiongelmia.
« Vastaus #3 : 20.08.2011, 20:31:33 »
ei nakuta. sen verran sain tutkittua nyt että kaasua kun painaa sen verran että alkaa reistaileen nii 1 ja 4 pytylle tulee kipinä aivan oikein ja oikeaan aikaan mutta 2 j3 pytyltä katoaa kipinä kokonaan. immua epäilen kyl itsekin että finaalis mut uus sen verta hinnakas että voi olla että jää volvo oottelemaan ohjelmoitavaa ruiskua.

No jos kipinä katoaa kahdelta pytyltä, mutta tulee muille, niin ei ole oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin tulpat, johdot tai jakajan kansi tai pyörijä.

Immu ei saa kipinää hukkumaan mitenkään.

Edit: jos b230f ja turbotettu, niin kait on ihan turbon boksitkin kiinni?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: volvo 740 vm87 lh2.2 käyntiongelmia.
« Vastaus #4 : 21.08.2011, 00:15:23 »
No jos kipinä katoaa kahdelta pytyltä, mutta tulee muille, niin ei ole oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin tulpat, johdot tai jakajan kansi tai pyörijä.

Immu ei saa kipinää hukkumaan mitenkään.

Syynä voi olla myös risa puola (liian matala kipinäjännite).
Se tosin edellyttäisi eroja puristuksissa pyttyjen välillä (korkeimpien paineiden pytyissä kipuna ei jaksa lyödä), jotta se käyttäytyisi kuten tapauksessasi.

Jännää sinällään on se, että kipuna on kadoksissa nimenomaisesti keskimmäisistä pytyistä.

Ja Vaahteramäen eemelillä (IMM) ei todellakaan ole mitään tekemistä kipinähäiriösi kanssa tai sitten fysiikkaa pitää laittaa uusiksi.   ???

Joten tsekkaa tulpat, piuhat, jakajan kansi ja pyörijä. Lopuksi sitten puola, jollei mikään muu ole avuksi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tony89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 740 vm87 lh2.2 käyntiongelmia.
« Vastaus #5 : 22.08.2011, 16:24:44 »
no tuossa on kaikki sytytyksen osat laitettu aivan uudet koska temppuili noin vanhoillakin mutta ei uusilla osilla muuttunut miksikään.

 

KL-varaosat  Race.fi