Maskit keulaan on aika ehdoton pakkaskeleillä.
Testerillä kun katsoo alle - 20 asteen lämpötiloissa nesteen, moottoriöljyn ja vaihteistoöljyn lämpötiloja ilman maskia ja maskien kanssa, on aika itsestäänselvää, että niitä tekee mieli käyttää.
Näissä kun on 5kw lämmittimet lämppärin letkussa vähän ennen kennoa ja mahdolliset lämpömittarit on säädetty näyttämään 90 astetta+- 20asteen alueella, se luo tavallaan harhan lämmön riittävyydestä. Tekniikka on suunniteltu toimimaan siellä normaalilämmöissä ja se ei toteudu jos vedetään 100km/h - 25 asteista ilmaa konehuoneeseen keulan täydeltä.
Kustannus on pieni, ne on nykyään suhteellisen käteviä käyttää ja ihan hyvän näköisiäkin.
Nyky dieseleissä ei ole mitään tarvetta poistaa niitä esim. muutaman +asteen keleillä. Konepesu on ainoa paikka missä ne riepoo, paitsi jos unohtaa ja ajaa koneeseen kylmästi maskit keulalla...
