Siten minäkin sen ensi alkuun sommittelin, mutta mulla on hyvin vahvana mielikuva ettei se siten kuulu olla. Kun sisäsärmän peittää tiivistelipareella, punnertaa tiiviste entistä voimakkaammin takaluukun kantta ulospäin ja huolella sovitellut ja täsmätyt luukun raot kasvavat aika tympeän näköiseksi. Itse asiassa useimmissa Amazoneissa takaluukku ei istu kovinkaan kauniisti korilinjoihin, varsinkin etureunastaan tapaavat hapsottaa korilinjojen ulkopuolella. Tässä tapauksessa käytin aika paljon tarmoa korrektien koripaneelien rakojen saavuttamiseksi.
Hatarasti muistelen tehtaan jäljiltä pellin sisäsärmän näkyneen paljaana korin värisenä, vannotinpa mieleeni korjaavani pohjatöiden yhteydessä lukon vastakappaleen luona näkyneet sisäsärmän koloset, kun niin kovin silmiin ottivat. Ois pitänyt ottaa riittävästi kuvia detaljeista purkuvaiheessa niin ei menisi aikaa arpoessa kokoonpanossa. Tilasin varulta uuden tiivarinkin, jos VP ois mallia hienosäätänyt. Onpa toi kumi saattanut kovettuakin pitkässä säilytyksessä? Veteraani-ikäiset amerikanautojen uustuotantotiivarit on kovinkin pehmeää ja muotoutuvaa solukumityyppistä matskua. Onkohan Amazoniin vastaavaa?
Olisiko kellään kuvatusta tehtaan mallista, miten tiiviste on liimailtu kiinni?