KKD Motorsport  Samppasport

TDi kytkin vaihtoehdot

  • 10 Vastauksia
  • 1722 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 979
  • www.vrcf.fi
TDi kytkin vaihtoehdot
« : 20.03.2017, 20:25:08 »
Tähän vois kommentoida kokemuksia erilaisista kytkin vaihtoehdoista "vitosdiisseliin"

Kestot, ajomukavuudet ym.

Mulla edessä kytkimen osto ja autoon tulossa jotain voiman paskaakin hiukan ni parempi kytkin samalla.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 676
  • savua!
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #1 : 17.10.2017, 23:53:01 »
Vastailen takavetokokemuksilla, mutta M90 on pitkälti sama kuin etuvedon M56.

D24 vauhtipyörä, SRE -763, D24TIC orkkis massalevy. Ajettavuus alakierroksilla karmea, "räminää" kuultavissa ja tärinää havaittavissa 3000rpm asti vedossa. Matka-ajossa ei tehny mieli laskea kierroksia alle 2000rpm. Kesti noin 10 000km kunnes kytkinlevyn keskiön niittaukset petti ja levy jumiutui asetelman väliin, jolloin ei enää irroittanut.




AAT-moottorin vauhtipyörä (Audi 100 TDI), SRE -724, KL-racingin 6-lapainen jousitettu 240mm sintteri. Deekun massalevyä (ilmeisesti) jäykempien jousien takia tyhjäkäynnillä askista kuultavissa kolinaa, myöskin matka-ajossa alle 2000rpm ja hampaat tärisee irti. Tosin vedossa räminä-tärinä loppui 2500rpm kieppeille, josta ylöspäin uskalsi vedättää normaalisti. Yhdistelmä kesti 2500km kunnes katkaisi M90:sta kytkinakselin.



Näiden kokemusten perusteella en voi mitenkään suositella tän vitosdieselin kanssa kiinteää vauhtipyörää, ainakaan takavetoon. En tiiä oisko se etuvedossa jotenkin parempi...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Elek

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 297
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #2 : 27.11.2017, 15:53:04 »
Näiden kokemusten perusteella en voi mitenkään suositella tän vitosdieselin kanssa kiinteää vauhtipyörää, ainakaan takavetoon. En tiiä oisko se etuvedossa jotenkin parempi...

Eikös kulmamies käyttäny kiinteetä takavetoswapissa eikä ainakaan hirveetä räminää sanonut aiheutuvan vai muistanko väärin?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 881
  • www.vrcf.fi
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #3 : 02.12.2017, 22:39:59 »
No, katkennut kytkinakseli, pitäisi kertoa kaikki tarvittava... Kaksoismassa on melkein must, tai sitten todella painava kiinteä.

Automaatti on melkein paras viritetyn koneen jatkoksi, muunnin ei ota itseensä noista dieselin kiertovärähtelyistä ja kytkinpakkojen pitoa on mahdollista parantaa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Orlov

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1681
  • www.vrcf.fi
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #4 : 02.12.2017, 22:47:06 »
Ei sitä dmf:ää ole huvikseen keksitty :D Niinkuin ei mitään muitakaan tasapainoittavia elementtejä voimalinjassa.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 676
  • savua!
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #5 : 03.12.2017, 23:06:13 »
Eikös kulmamies käyttäny kiinteetä takavetoswapissa eikä ainakaan hirveetä räminää sanonut aiheutuvan vai muistanko väärin?

Kulmamies muistaakseni sorvasi vauhtipyörän itse siihen 940 tdi:hin. Voi olla että siitä tuli niin painava, että värähtelyt jäi siihen. :buck2:
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Paikalla Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #6 : 03.12.2017, 23:09:11 »
Turbiinikytkin voisi olla varmaan kans hyvä vaihtoehto. Sellaisia on ollut joissain vanhoissa takaveto 2.3TD galant mitsuissa ainakin ja on niitä joihinkin offroad-autoihinkin asenneltu. Saisikohan tuollaisen sovitettua TDI:n perään ?

Tuollaisellahan voi pysäyttää auton valoihinkin, samalla tavalla kuin automaatinkin pelkkää jarrua painamalla ja lähteämään liikkeelle samalla tavalla. Pysyy paikallaan jarrulla sammumatta vaikka olisi 5-vaihde päällä.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2017, 23:14:28 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 979
  • www.vrcf.fi
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #7 : 04.12.2017, 11:19:04 »
Mulle riittäis ihan vakiolevy ja aavistuksen jäykempi asetelmakin...jossain oli että d5 kytkin passais tdi:hin mutta en muista oliko ihan bolt on.

Tarvis auto saada ajoon että saa veturin/huoltoauton jm autoille.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 979
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 881
  • www.vrcf.fi
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #9 : 22.01.2018, 01:38:34 »
No ehkä myöhässä mutta tuskin tuo kovin metsään menee...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 979
  • www.vrcf.fi
Vs: TDi kytkin vaihtoehdot
« Vastaus #10 : 22.01.2018, 17:25:45 »
No ehkä myöhässä mutta tuskin tuo kovin metsään menee...
juu sikäli myöhässä että tuli tilaisuus ostaa 940 d24tdic ja mun osalta loppui etuvedot tähän.

Mutta mielenkiinnolla lueskelen että mitä kytkimiä porukka laittaa
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Elekma  Autoracing