Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S80 D5 vetoakseli

  • 20 Vastauksia
  • 6638 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
S80 D5 vetoakseli
« : 22.03.2017, 17:33:26 »
Olen ihmetellyt mistä johtuu pieni tärinä, olen tasapainottanut renkaat!Voisiko vetoakselin sisempi murros aiheuttaa moisen tärinän? Onko tietoa miten voisin paikantaa vian eli missä vaiheessa tärinän tulisi alkaa esim. Kiihdytys/jarrutus ym.auto on autom. Vaiht. Nyt tuntuu et alkaa siinä 80km/h jälkeen ja heikkenee reippaammin ajaessa!Niin ja vielä lisäys edelliseen toisella tasapainotus kerran jälkeen tärinä oli pois jonkun aikaa eli luulin oireen poistuneen, mutta tärinä on palannut taas on kyllä mystinen vika ja näitä juttuja netistä lukiessa melko yleistä ja hankalaa korjata  :-\
« Viimeksi muokattu: 22.03.2017, 18:38:01 kirjoittanut zombiland »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #1 : 22.03.2017, 20:57:30 »
Suosittelen että ajat menemään etkä tee mitään. Monet ovat vaihtaneet yhtä jos toista osaa mutta tärinä jatkuu. Täsmälääkettä ei tunnu löytyvän. Voi olla laatikosta peräisin se tärinä mutta sitä ei moni jos kukaan ole vielä tärinän takia vaihtanut notta varmaa ei sekään ole..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #2 : 22.03.2017, 21:26:12 »
Kokeile kiriä vetoakselin pultti navasta. Mulla oli löysällä ja vetari hölkkäsi navassa aiheuttaen tärinää.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #3 : 23.03.2017, 20:41:31 »
Suosittelen että ajat menemään etkä tee mitään. Monet ovat vaihtaneet yhtä jos toista osaa mutta tärinä jatkuu. Täsmälääkettä ei tunnu löytyvän. Voi olla laatikosta peräisin se tärinä mutta sitä ei moni jos kukaan ole vielä tärinän takia vaihtanut notta varmaa ei sekään ole..
Näin voisi tietysti myös tehdä, mutta kyllä alkaa nyppiä ajella kuin ois jalka+hierova penkki koko ajan päällä  :-\ ja ei varmaan tee hyvää lukuisille puslille ja nivelille  >:( myös jossain vaiheessa menee jotain tosissaan rikki  :'( täytyy vaan tuumia mikä oikein mättää ja missä  :-\

Poissa maamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #4 : 23.03.2017, 23:29:45 »
Mulla oireili v50 D5:ssa vetoakselin välys niin että jo alhaisessakin nopeudessa auto kulki kuin epäkeskon pyörän päällä. Toisesta akselista löyty välys ja vaihdatin samalla molemmat puolet. Kilsoja oli vasta 180000. Samassa autossa vaihtelin etupään jarrulevytkin uudesta lähtien kolmena vuotena peräkkäin, kun aina tärinä palasi jarruttaessa. Sitten kun vaihdatin molemmat etunavat niin ongelma poistui.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #5 : 24.03.2017, 17:34:19 »
Niin..olen vaihtanut navat, levyt, vetoakselit tehdasuusiin volvo akseleihin, kaikki moottorintuet mukaanlukien apurungon puslat. Kulkee hyvin mutta edelleen tutisee. Vähemmän, mutta edelleen selvästi. Että lycka till tutinoiden metsästäjille ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #6 : 24.03.2017, 21:33:58 »
Mulla oireili v50 D5:ssa vetoakselin välys niin että jo alhaisessakin nopeudessa auto kulki kuin epäkeskon pyörän päällä. Toisesta akselista löyty välys ja vaihdatin samalla molemmat puolet. Kilsoja oli vasta 180000. Samassa autossa vaihtelin etupään jarrulevytkin uudesta lähtien kolmena vuotena peräkkäin, kun aina tärinä palasi jarruttaessa. Sitten kun vaihdatin molemmat etunavat niin ongelma poistui.
Kävin tänään Sinisellä, että mikäs vaivaa kun täristää, mutta eipä tullut vastausta, käytiin ajamassa ja heppu totesi, että kyllähän se pompottaa mut siihen se sitten jäikin sano vaan et ei ole väljää missään!
Ja et katsotaan mitä kesärenkaiden vaihto saa aikaan  ::) Että ei nää ns. premium luokan pelitkään ole kummoisia nykyään  >:(
« Viimeksi muokattu: 24.03.2017, 21:36:54 kirjoittanut zombiland »

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #7 : 25.03.2017, 09:51:43 »
Näin voisi tietysti myös tehdä, mutta kyllä alkaa nyppiä ajella kuin ois jalka+hierova penkki koko ajan päällä  :-\ ja ei varmaan tee hyvää lukuisille puslille ja nivelille  >:( myös jossain vaiheessa menee jotain tosissaan rikki  :'( täytyy vaan tuumia mikä oikein mättää ja missä  :-\
Mainitsin asiasta niin sano et ei se voi olla niin löysällä et nivel alkaisi vatkata  ::)mutta ei kait haittaa jos kokeilee?Tuli vielä ajatus, että onko kellään vika ollut renkaissa, kun minulla ei vielä viime kesänä ollut moista vikaa, saa nähdä mitä tapahtuu, kun vaihtaa kesä kumit alle!
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 09:54:28 kirjoittanut zombiland »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #8 : 25.03.2017, 14:34:47 »
Minulla on vaihtunu renkaat moneen kertaan vuosien aikana eikä vaikutusta. Siniselle ei kannata mennä  tärinöiden takia ellei varta vasten halua heille rahaa lahjoittaa ;D Ei ne tosissaan edes tutki vanhojen tärinöitä. Jos ryhtyisivät kunnolla tutkimaan niin lasku olisi kaamea eikä autoa välttämättä saataisi edes kuntoon notta tavallaan asiakkaan etukin että eivät tärinöistä innostu

Edit: minulla on pihassa pari vanhaa aasian ihmettä. Niillä ajellessa ei voi kuin ihmetellä kuinka tasaista voi vanhankin auton kyyti olla. 212tkm ajettu 10v ikäinen Kia Ceed kulkee niin väpisemättä ja tärinöittä kesä että talvirenkailla että oikein naurattaa että tässä sitä saadaan premium kyytiä halppiskorealaisella ;D
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 14:42:05 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #9 : 25.03.2017, 16:14:10 »
Minulla on vaihtunu renkaat moneen kertaan vuosien aikana eikä vaikutusta. Siniselle ei kannata mennä  tärinöiden takia ellei varta vasten halua heille rahaa lahjoittaa ;D Ei ne tosissaan edes tutki vanhojen tärinöitä. Jos ryhtyisivät kunnolla tutkimaan niin lasku olisi kaamea eikä autoa välttämättä saataisi edes kuntoon notta tavallaan asiakkaan etukin että eivät tärinöistä innostu

Edit: minulla on pihassa pari vanhaa aasian ihmettä. Niillä ajellessa ei voi kuin ihmetellä kuinka tasaista voi vanhankin auton kyyti olla. 212tkm ajettu 10v ikäinen Kia Ceed kulkee niin väpisemättä ja tärinöittä kesä että talvirenkailla että oikein naurattaa että tässä sitä saadaan premium kyytiä halppiskorealaisella ;D
No, onneksi ei maksanut Sinisellä käynti tällä kertaa mitään  , koska eivät osanneet  kertoa missä vika olisi!

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #10 : 26.03.2017, 16:21:01 »
Niin..olen vaihtanut navat, levyt, vetoakselit tehdasuusiin volvo akseleihin, kaikki moottorintuet mukaanlukien apurungon puslat. Kulkee hyvin mutta edelleen tutisee. Vähemmän, mutta edelleen selvästi. Että lycka till tutinoiden metsästäjille ;D
Jos joku on keksinyt syyn mistä moiset tärinät on kotoisin ja olette vian paikallistaneet, niin kertokaa ihmeessä, syitä saattaa olla useita, mutta olis edes jotain mistä aloittaa  :-\

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #11 : 26.03.2017, 18:01:53 »
No, onneksi ei maksanut Sinisellä käynti tällä kertaa mitään  , koska eivät osanneet  kertoa missä vika olisi!

Usein ne laskuttavat vian etsimisestäkin. Omien kokemuksien perusteella aina laskuttavat vaikkei vian syytä tai edes haisua siitä löytyisikään. Reilu meininki :2funny: Semminkin kun joskus olen vian sitten itse korjannu kotona taivasalla vielä samana iltana..

Syytä ei ole tällä palstalla kukaan löytänyt. Hivenen hankaloittaa yletön optimismi. Joku vaihtaa jonkun puslan, tuen tms. ja sitten kertoo että homma kunnossa. Voi olla että kovan hinnan maksettuaan immeinen on taipuvainen tuntemaan tärinät ja tutinat hieman eri valossa.. Minä sanon suoraan että tuhansia tuhlannut ja tärinät pysyy. Voisin maksaa paljonkin jos joku tietäisi syyn ja takaisi että tulee kuntoon. Mitä olen ulkomaisiakin palstoja lukenut niin lienekö maailmasta moista osaajaa löytyykään.

Veikkaan että laatikko syypää.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #12 : 30.03.2017, 16:07:02 »
Jos joku on keksinyt syyn mistä moiset tärinät on kotoisin ja olette vian paikallistaneet, niin kertokaa ihmeessä, syitä saattaa olla useita, mutta olis edes jotain mistä aloittaa  :-\
edit:No niin tärinät on nyt pois, kahdessa renkaassa oli sen verran pysty heittoa, että aiheutti tärinää!
Nokian Hakkapeliitta 7 oli varmaan mun ensimmäiset ja viimeiset mitkä ostin  >:( harmi kun ostin netistä niin ei voi mennä liikkeeseen valittamaa!Onneksi syy ei ollut auton rakenteissa  :)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #13 : 30.03.2017, 19:30:19 »
Lucky you :) Toivotaan ettei tärinät palaa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 D5 vetoakseli
« Vastaus #14 : 30.03.2017, 21:21:13 »
edit:No niin tärinät on nyt pois, kahdessa renkaassa oli sen verran pysty heittoa, että aiheutti tärinää!
Nokian Hakkapeliitta 7 oli varmaan mun ensimmäiset ja viimeiset mitkä ostin  >:( harmi kun ostin netistä niin ei voi mennä liikkeeseen valittamaa!Onneksi syy ei ollut auton rakenteissa  :)

No meinasin vastata heti et onko renkaat tarkistettu.. Meillä oli sama juttu hkpl7 kanssa ekat "pomputti".. Oli vanteet suorat, mutta renkaat soikeat. Täristi koko autoa.. Seuraavat renkaat mitkä tulee autoon talvikumeiksi ei ole Nokian.. Ja kyllä se myyjä vastaa aina tuotteestaan. Oli netti kauppa tai ei.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy