Töiden takia käyttöautoksi hommasin 855 TDi:n.
Auto on manuaali ja varusteina vakkari, lasinen kattoluukku sähköllä, edessä sähkölasit.
Auto on ulkoa melko rujon näkönen...mm. katosta lakka hilseillyt, paikkamaalauksia tehty paukulla ja vasen etulokasuoja on hiukan mutkalla.
Koska auto on väriltään musta, mietin että tuohan ois helppo maalata mattamustalla. Lisänä nykyiset, 7-puolaset alut vois maalata mattavalkosella..en tiedä miltä näyttäis mutta ajatuksen tasolla ainakin vois olla tyylikäs ja erilainen.
Ensimmäisenä tein autoon tarvittavat muutokset pakuksi reksteröimiseen. Sen jälkeen katti tyhjäksi ja pönttö pois.
Tuon jälkeen evry/ahtomodi paikoilleen ja säätämään...tuon jälkeen alkoi murheet

n.1bar kohdalla alkoi kytkin luistamaan...sitä se taas lähti

Moottorin tiivisteet, laakerit ja jakopään osat tilaukseen ja n.300tonnia ajetusta TDi:stä tekniikka. Tuohon kansiremontti, uudet kampuran stefat ja kytkin.
Moottoria ajattelin päivittää mm:
-1,9 nokkaprofililla tehty nokka
-0,275 suutinkärjet (suuttimet huoltoon mynädieseliin)
-tuo evry/ahtomodi
-ahdin (mitsu td05)+uusi pakosarja
-joku alucooleri
-nykyinen putkisto 3" downpipella
-kytkin joku hiukan kestävämpi (mikä?)
-vapaavirtaus suodatin
Tämä diesel virittäminen on hiukan opettelua vielä ja tuo em. osalista perustuu lähinnä siihen mitä olen lukenut. Eli parempia vaihtoehtoja sekä käytännön kokemuksia otetaan vastaan.
Tavoitteet on että suht pienillä paineilla saisi moottorista sen 200hp/420-450nm ulos niin että paikat kestää ilman pelkoa, että jokaisella täysvedolla hajoaa paikat.
Laitan lähtökohdasta kuvaa. Tämä projekti ei välttämättä etene jatkuvalla syötöllä koska on kuitenkin työmatka-auto.
Kommentteja ja vinkkejä kaivataan
