Joo, sähkölain kannaltahan sähköautot ovat verkkoon kytkettäviä sähkölaitteita, joita tuolla S3 luvalla saa korjailla.
Autopuolella taasen oltava jokaisella jarrupalankin vaihtajalla SFS6002 sähköturvallisuuskurssi(?) jotta saa edes hybrideihin vaihtaa öljyjä tai sähköautoon jarrupaloja.
Ainakin näin on mulle mainostettu asiaa.
Sähkökomponentteihin ei saa koskea ilman autonvalmistajan mallikohtaista koulutusta, esim. V60 D6 hybridin jakopäätä ei saisi kukaan muu kuin tälläinen mekaanikko tehdä.
Siinähän ilmeisesti otetaan korkeajännitekaapeli kompurasta irti ja sitä ennen tehdään auto tietenkin jännitteettömäksi?
Mutta sfs kurssilla saa kyllä niitä jarrupaloja vaihtaa, oikeastaan sen sfs kurssin lisäksi pitää työnjohdolla olla ensiapukurssi käytynä.
Nykyään ei sentään tukesille tarvitse soittaa kun tekee auton jännitteettömäksi ja kun kytkee takaisin jännitteet. Siitäkään kovin montaa vuotta ole ku näin piti tehdä.
