Ja voihan sen käytetyn sähkön (vaikka olisi ilmaisesti ladattu) laskea markinahinnan mukaan, niin saa "polttoainekulut" mukaan.
Edelleen tuommonen sähköauto on niinpaljon yksinkertaisempi kuin polttomoottoriauto, että jahka suunnittelu ja akun kesto on kunnossa, on polttomoottoriautolla vaikea olla yhtä huoltovapaa. Mikäli sähkötekniikka olisi vaikea tehdä luotettavaksi vrt. mekaaniseen voimansiirtoon ja polttomoottoriin, pyörisi meillä tehtaiden hihnat yms. edelleen mekaanisen voiman (höyrymoottori, pirusti pitkiä akseleita ja hihnoja) välityksellä.

Kuvitellaan se "Petteri perustero", joka ajaa 10-15km työmatkaa ja prismaan kolmesti viikossa. Kesäisin käydään kerran tallinnan lautalla ja tuolloinkin yli 120km:n yhtäjaksoinen matka vaatii vähintään kertapysähdyksen juomaan munkkia ja syömään kahvia.
Tuollaiselle "Perusteropetterille" sähköauto olisi ilmanmuuta parempi vaihtoehto, kuin suunnilleen yksikään polttomoottoriauto. Pätkäajo kuluttaa polttomoottoria edelleen todella pahasti. Tai ennenaikaan moottorit kuluivat, nykyään ne tukehtuvat omaan paskaansa.
Tuo 400km:n range on jo hyvä. Minullekkin tuo riittäisi 80% ajoista, mikäli olisi latausmahdollisuus kotona, mutta olisi oltava se "kakkosauto" kaikenvaralta, johon saa polttoainetta pistoolista.