Kyllähän nytkin aamuisin kaksi miljoonaa kellotolppaa kytkee sisälämppärit päälle? Ei näytä olevan ongelma.
Voin sanoa varmasti, ettei arkisena pakkas-aamuna kahta miljoonaa kello tolppaa ei kytke lämmitystä päälle, mikä olisi karkeasti 2kW per tolppa. Se nimittäin tekee kulutusta 2*2 000 000 kW = 2000MW
Eli enemmän kuin OL3 tulee edes tuottamaan!

Kulutushuippu on arkiaamuisin klo 9 ja minimi klo 4 yöllä.
Tässä jokinaika sitten luin että tämänhetkisen liikennepolttoaineiden vuosittaisesta myynnistä laskien OL3 tulee tuottamaan saman verran sähköä kuin mitä liikenne nykyisellään käyttää energiaa. Eli vaikka koko autokanta sähköistyisi yhdessä yössä (kun OL3 on saatu käyntiin) ei sähkön suhteen tilanne olisi yhtään sen ihmeellisempi kuin nytkään (eli tuonti sähkön varassa ollaan).
Nyt puheessasi on ajatusvirhe, sillä jos vertaat sähkötuotantoa nestemäisten polttoaineiden käyttöön. Koska viittauksestasi puuttuu ajallinen perspektiivi.
Vertaako OL3 tunnin tuotantoa, vaiko koko vuoden tuontoa?
Yhden tunnin sähköntuotanto vastaa 100% hyötysuhteella 134 000 L dieseliä.
Yhden vuorokauden tuotanto vastaa 3 214 900 L dieselin energiasisältöä.
Ja jos koko autokantamme sähköistyisi, niin noita OL3:a tarvitaan 4-7kpl lisää vastaamaan kysyntään ajallisesti.
Vaikka öisin sähkönkulutus vähenee, se ei silti riitä edes maksimikapasiteetilla lataamaan edes neljännestä autokannastamme sähköhärveleinä.