Jokin uutta eli paskaa tekniikkaa edustava laite sen pitää olla.
Ei niin kovin uutta kun ladattavat litiumakut on ollu kaupallisesti saatavilla jo kolmisenkymmentä vuotta. Se on uutta että 18650 kennoja ladotaan tuhansittain henkilöauton pohjaan

Tätäpä konstruktiota on sitten useaan kertaan muuteltu kun viranomaiset ovat epäilleet paloherkkyyttä. Tuo videon palo ei näet ollut ainoa. Tesla on muun muassa parannellut akuston suojakilpiä ilmeisesti aika radikaalistikin kun on päädytty tarkistuslaskemaan vaikutukset rangeenkin. Jopa auton maavaraa on korotettu maantienopeuksiin. NHTSA on todennut että korjaavien toimenpiteiden ”pitäisi vähentää” paloriskiä

Enpä ole kuullut että näin kovasti olisi syynätty ja korjattu nykyaikaisen ja ongelmattoman premiumauton paloriskiä. Vai löytyykö moisia? Tässä taitaa päteä se ei savua ilman tulta ihan kirjaimellisesti.
Viimeksi muuten toukokuussa Tesla syttyi tuleen törmäyksessä. Kuljettaja menehtyi törmäyksessä ja siitä syttyneessä palossa. Enpä muista ihan vasta nähneeni kolariautoja jotka ovat palaneet poroksi. En tiedä miksei ne roihahda kun bensaakin ois tarjolla
Ps. Tsekatkaapa kuinka paljon litiumakkuja on vedetty markkinoilta takaisin. Yhden tai kahden kennon akkuja on joukossa kymmeniä miljoonia. Luvun kun jakaa Teslan kennojen määrällä saa lopputulokseksi hämmentävän pienen luvun. Joko Teslalla on ylivertaisen laadukkaat prosessit tai sitten eteenpäin mennään cowboy tyyliin all guns blazing..