0
0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.
Koskahan Kauppalehti tekee jutun meikän 240Turbosta, kun siinäkin on vääntöä 3500 Nm. 240 Nm x 3,54 x 4,1
Tesloissa vähän putosi hinnat https://www.is.fi/autot/art-2000006022711.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/73390e3b-6c90-4b7a-8d67-c97db285e93d?ref=ampparit:374fOn se vaan kumma tämä eurooppa. Tesla tekee omat akkutehtaansa, Musk ampuu raketteja taivaalle ja suunnittelee ties mitä. Täällä vain tunkkaiset firmat vain valittaa että akunvalmistus ei kannata ja me kuollaan kaikki Edit: Niin..taitaa ne Teslankin kennot tulla Japanilaisilta ja Kiinalaisilta ellen väärin muista. Mutta sieltähän kaikki vaativa elektroniikka on tullut jo vuosikymmenien ajan.
Saloon tuleva Valmet Automotiven akkutehdas ei sitten vissiin perustu saksalaisiin laskelmiin, ja ehkä hyvä niin.https://www.hs.fi/talous/art-2000006017949.htmlLakkaavatkohan nyreyksissään tilaamasta mersuja Uudestakaupungista
Edit: Niin..taitaa ne Teslankin kennot tulla Japanilaisilta ja Kiinalaisilta ellen väärin muista. Mutta sieltähän kaikki vaativa elektroniikka on tullut jo vuosikymmenien ajan.
Kyllä ne tekee ihan itse niitä akkuja, sehän se Teslan valttikortti tällä hetkellä onkin. Pelkkien valmiiden kennojen yhteenhitsailemiseksi ei mitään gigafactorya tarvitse rakentaa.
Jos oikein muistan, niin Panasonic on ollut mukana Teslan akkujen kehityksessä.Muistin oikein: https://www.tesla.com/pt_PT/blog/Panasonic-enters-supply-agreement-tesla-motors-supply-automotivegrade-battery-c
Onhan se kauheaa että akkuteknologian ydinosaaminen on aasiassa ja kriittiset materiaalitkin. Kiinalaiset esim. kontrolloivat 85% maailman cobalttivarannoista.. Mutta pään pensaaseen työntäminen ei auta mitään. Hihat ylös ja hommiin.