Ja kyllä kouluttamatonkin osaa ne renkaat vaihtaa autoon jos on tilat.
Tai sitten ei. Teslan huolto-ohjelmaan kuuluu renkaiden kierrätys 10000 km / 1,5mm välein, kumpi täyttyy ensin, eli paljon ajavalle rengasrumba tulee tutuksi. Kerran vuoteen / 20000 välein tulee lisäksi jarrusatuloiden puhdistus ja voitelu, joka sekin onnistuu -no, ei enää läheskään kaikilta.
Kävin hiljattaina vaihdattamassa uudet kesärenkaat uskollisen palvelijan alle. Seurasin sivusta melko tyypillisen oloisen nykynuoren toimia. Siihen nähden, että hän on ansiotyössä rengasliikkeessä, suoritus oli ala-arvoinen:
-Auto nostettiin helmoista, ei nostopisteistä
-Vanteita ei vaivauduttu pesemään ja käsiteltiin melko huolettomasti, betonilattialla.
-Renkaissa oli venttiilin kohdat merkittynä, eipä osunut kohdalleen.
-Keskireikää ei luonnollisestikaan voideltu -oli toki valmiiksi ok.
-Ruuvit kiinni ilmakoneella ja "momenttihylsyllä", ei momenttiavaimella.
-Ruuvien kiristys järjestyksessä kehää pitkin, ei ristiin.
-Paineet 3 bar.
Tuskinpa se tasapainotuskaan kohdilleen meni ja puukon naarmut vanteessa venttiilin kohdilla jäivät sisälle piiloon, väliäkö niistä

.
Tuohon liikkeeseen en vie Teslaani, tai mikä seuraava ajokki sitten lieneekään

.