Jotenkin tuntuu myös että jotkut ihmiset ei näe sähköautoa autona, vaan pitävät kännykkänä tms halpislaitteena.
Jos polttisautosta 4 vuoden iässä menee vetoakseli poikki ja merkkihuolto sanoo että tämä nyt suunniteltu käyttöikä vetoakseleille, niin siitä nousee helvetillinen haloo ja kipitetään pää kolmantena jalkana kuluttajansuojaneuvojille vaahtoamaan asiaa, mutta kun se on sähklauto, niin menihön mun iifonekin 3 vuoden iässä jo vaihtoon, ja itketään lärvärissä kuinka sähköautot on kalliita.
Riippuu varmaan vähän osasta. Kyllä mun järkeen vaikka sen vetoakselin, pitäisi kyllä kestää vähän pidempään, järkevällä matkapainotteisella ajolla puhutaan sadoista tuhansista kilometreistä. Samoin kuin pitäisi kestää ko. sähköjohdon tai vaikkapa kytkimen, mittariston, ohjausvaihteen, vetopyörästöjen, etu sekä taka -umpioiden JNE YMS kalliiden komponenttien mutta tuntuu nykypeleissä olevan aika yleistä kauraa uusia mokomia osia muutaman vuoden iässä ja pienillä kilsoilla. Jos joku sähkökaapeli tai sen liitos hapettuu tai se vaikka hankaa itsensä rikki johonkin kulmaan niin onhan se nyt käyttäjästä riippumaton asia mikä kuuluisi valmistajan kuitata. 12v järjestelmän piirissä jos valmistajan puolelta vaihtoehto on maksaa merkkiliikkeessä vajaan 3k€, saattaa olla että lyödään kotona/korjaamolla uutta apikoa tai kutistesukkaa ja matka jatkuu...
Kokkolan autohuollossahan oli Teslan akku avattu, aika hapettuneet oli alle viisivuotiaan auton akut, ei ihme jos tuon näköset akut joskus roihahtaa? Meillä totuttu näkemään saman näkösiä patteriroskiksessa

E. vm 2019 / 100tkm oli teslan iäksi kerrottu