RallyBaron  Samppasport

V70 -98 hankaus

  • 13 Vastauksia
  • 2923 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
V70 -98 hankaus
« : 22.04.2017, 11:01:44 »
Vasemmalle kääntäessä ei tarvii kaikkiakaan kääntää kun alkaa kuulua hankaavaa ääntä.Vähän vaikea kuvailla,mutta mikään metallinen se ei ole.Pyörät on pariin otteeseen pyyöritelty ja ne ei ota mihinkään kiinni.Auto juuri leimattu huomautuksitta.249tk takana.Oisko kellään mitään hajua?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #1 : 23.04.2017, 11:07:33 »
Kandee ny kuitenkin katsoa nuo kääntymisen rajoittimet tukivarsista, ovatko kuluneet? Samalla kuikuilla sisäloksut, jos näkyy kiinnioton jälkiä, vaikka ne ei paikallaan ookkaan ottaneet, niin ajossa saattaa kuitenkin puslat antaa sen verta periks, että skrapaa kiinni.
Onko renkaat vakiokokoiset, vai leveemmät? Entäs vateen ET?

Poissa tepa3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #2 : 23.04.2017, 14:37:55 »
Renkaat ja vanteet vakiot 15" 195/65 ja ajonkin jälkeen tutkittu niitä hankausjälkiä,mutta ei löytynyt.Tuskimpa tuo niin vaarallista on,mutta häiritsee kuitenkin.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6653
  • Global alligator
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #3 : 23.04.2017, 15:51:37 »
Jarrupalat+männät ok, oikea pyöränlaakeri ok?
Pyöränpultit kireällä?
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa tepa3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #4 : 23.04.2017, 17:59:20 »
Laakerit ja pultit ok.Voiskohan jarrupalat ajossa jostain syystä ottaa kääntäessä vähän kiinni ajossa.Paikallaan pyöritellessä mikään ei hankaa.Ihme juttu.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #5 : 24.04.2017, 18:16:18 »
Jarrukilpi hinkkaa levyyn? Koita painaa sitä vähän autoon päin ja kato vaikuttaako.
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa tepa3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #6 : 24.04.2017, 19:38:59 »
Täytyy testata kun kerkiää

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #7 : 07.05.2017, 19:18:57 »
Kandee ny kuitenkin katsoa nuo kääntymisen rajoittimet tukivarsista, ovatko kuluneet? Samalla kuikuilla sisäloksut, jos näkyy kiinnioton jälkiä, vaikka ne ei paikallaan ookkaan ottaneet, niin ajossa saattaa kuitenkin puslat antaa sen verta periks, että skrapaa kiinni.
Onko renkaat vakiokokoiset, vai leveemmät? Entäs vateen ET?

Sorry välikysymyksestä mutta minulla V70-99 teki saman liikkeen juuri katsastuksen jälkeen. Vas alatukivarressa ei rajoitinta ole ollut pitkään aikaan paikoillaan ja kiinnioton jälkiä oli jo auton saadessani. Ikävämpää on että hammastanko/ hydraulijärjestelmä on alkanut tiputtamaan ajoittain. Oli pakko lisätä ATF 220 öljyä kun muuta en saanut siihen hätään.

En vielä tiedä onko se lisännyt vuotoa entisestään, kun nosturipaikkaa ei ole vielä saanut käyttöön. Menee hankalaksi jos joutuu hammastangon vaihtamaan, kun korjausmahdollisuus puuttuu. Mutta pitää nyt kartoittaa mistä neste tulee ulos. Näissä etuvetoisissa on varmasti samat vinkeet kuin takatuuppareissakin, eli hammastanko alkaa olla ehtoopuolella näillä oireilla. Pumpusta ei vuotoja näy eikä moniurahihna ole huudellut vielä tähän mennessä.

Pitänee jo alkaa katselemaan vaihto-osan saatavuutta ja etenkin hinnoittelua. :o
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #8 : 07.05.2017, 19:41:00 »
Saksasta noita ohjausvaihteita saa kohtuu hintaan.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #9 : 08.05.2017, 12:26:03 »
Eli olisiko vinkkiä heittää mistä alkaisi ensin kyselemään? Vaihteen merkki voi ehkä myös vaikuttaa saantiin vaikka ei sillä kai sitten ole väliä jos kyseessä ei ole vaihto-osa, kuten tuo motonetin melko suolainen 499€.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #10 : 08.05.2017, 14:24:30 »
Täällä foorumilla oli  joskus linkki sinne saksalaiseen verkkokauppaan. En muista mikä se oli, hakua kehiin.
SMI ja TRW ne ainoot merkit taitaa olla.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #11 : 08.05.2017, 23:30:38 »
Niinpä. Ei näihin etuvetoihin ole niin paljon valinnanvaraa. Kiitoksia
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #12 : 09.05.2017, 06:24:11 »
Ihan pieni varoitus, kun hamnastankoja tilailette.

Ovat hyvin usein niin sanottuja tehdaskunnostettuja. Eli vanha tanko menee myyjälle runkopanttina, joka palauttaa sen edelleen valmistajalle/toimittajalle kunnostettavaksi.
Ei siinä mitään. Tämähän on ihan järkevää, ei se runko mihinkään useinkaan ole kulunut vaan on pitkälti käyttökuntoinen / kunnostettavissa.

Mutta. Kunnostuksia on monen laisia ja laatuisia. Olen kuullut muutamastakin tapauksesta missä on tapahtunut virheitä, eikä esim pyörät käänny toiseen suuntaan yhtä paljon kuin toiseen yms.

Saahan nuo tietty vaihdettua, mutta ylimääräistä harmia se aiheuttaa. Varsinkin jos tanko on jo asennettu ja vika huomataan vasta kulmiensäätövaiheessa. Tai tanko on hankittu ulkomailta tilaamalla, jolloin kuluu taas vaihtorumbassa aikaa. Etenkin jos auto on purettu, lienee aika turhauttavaa.

Eli itse suosisin näissä ihan kotimaisia varaosakauppiaita tuon nopean vaihtomahdollisuuden vuoksi jos ongelmia ilmenee.

Toki jos kaikki menee hyvin ja ongelmitta, muualta tilattu tulee yleensä edullisemmaksi. Eikä kaikki varmasti ole viallisia.

Ja kannattaa myös huomioida, että tangon mukana harvoin tulee muita niveliä. Eli raidetangon sisä- ja ulkopäät myös ostoslistalle ja vaihtoon samalla vaivalla.

Ja kunnollinen nelipyöräsuuntaus vaihdon jälkeen, niin voi saada auton kulkemaan suorassa.

Nimim. juuri eilen omaan V70iin tanko + nivelet vaihdettu. Ja samalla meni vaihteiston tukikumi uusiksi.
Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa Möykky

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -98 hankaus
« Vastaus #13 : 09.05.2017, 08:52:55 »
Vasemmalle kääntäessä ei tarvii kaikkiakaan kääntää kun alkaa kuulua hankaavaa ääntä.Vähän vaikea kuvailla,mutta mikään metallinen se ei ole.Pyörät on pariin otteeseen pyyöritelty ja ne ei ota mihinkään kiinni.Auto juuri leimattu huomautuksitta.249tk takana.Oisko kellään mitään hajua?
Pyöränlaakerissa pikkasen klappia, vasemmalle kääntyessä kohdistuu renkaaseen vääntöä ja pyörä kallistuu hitusen, jolloin palat kihnuttaa jarrulevyyn.

 

Proturbo  Autodiagnoosi