Samppasport  Futurez

Volvo S70 Jakopää

  • 3 Vastauksia
  • 1383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SIB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Volvo S70 Jakopää
« : 01.05.2017, 10:16:56 »
Eli auto on vm 2000 2,4 20venttiilinen bensa. Jakopäällä ajettu edellisen vaihdon jälkeen noin 40tkm joka tehty viisi vuotta sitten. Uskaltaako siis ajella vielä vaikka vuoden tai pari kun kilsat ei ole vielä täynnä?  Vaihtoväli kun näyttäs olevan 120tkm tai viisi vuotta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6654
  • Global alligator
Vs: Volvo S70 Jakopää
« Vastaus #1 : 01.05.2017, 14:25:10 »
Enhän voi mitään takuuta antaa mutta jos hihna on vaikka Gates tai Contitech niin noilla kilometreillä uskaltaisin mennä ainakin 7v.

Omassa menossa 7. vuosi ja kilometrejä n. 90tuhatta, päällisin puolin remmi(Gates) näyttää olevan ok.
Nykyään kun ei ole edes kovia talvia mitkä kuluttavat hihnaa enemmän.

Ihan omalla tavalla vaan.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa hessua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S70 Jakopää
« Vastaus #2 : 07.05.2017, 21:42:40 »
Samaa mieltä että uskaltaa ajaa. Mutta kannattaa tarkastaa vesipumppu, kiristäjä ja itse hihna tietysti.
Itelle kun kävi niin että vesipumpun hihnapyörä lähti omille teilleen ja senhän tietää että sillon on venttiilit solmussa. Kilsat ei ollu läheskää täynnä mutta vuodet oli. Eikä se pumppu edes vuotanu koskaa. Tästälähin ainaki tarkastan kilkkeet jos nuo ohjearvot ylittyy.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: Volvo S70 Jakopää
« Vastaus #3 : 08.05.2017, 10:09:57 »
Hihnathan on aivan yksilöitä sen jälkeen kun nuo ohjeistetut vaihtovälit ylittyvät, jokin aika sitten takavetopuolta selaillessa tuli lyhyellä aikavälillä useampikin tinakoneinen vastaan joissa oli kilometrit vaihtovälillä jäänyt alle puoleen, mutta ikä hihnoilla täynnä ja kuten voitte arvata tietysti oli hihna sitten mennyt poikki (hihnana oli tapauksissa yleensä laatumerkki).

Kannattaa myös punnita saavutettua säästöä riskiin nähden, mitä maksaa kun aletaan venttiilisalaatti korjaamaan edes käytetyillä mekaanisilla osilla tai mitä jobbarit maksavat moottorivikaisista vapareista autoista, onko auto itsellä käyttiksenä vai pärjääkö ilman jos se laukeaa ilman varoitusta?
Toki ymmärrän että osa joutuu turvautumaan huoltoliikkeiden apuun, joka ei ole ilmaista.(joskus fixus hinnoitteli jakopäähuollon 700e osineen)
Itse tein jakopään v70 ja 850 ihan tavan työkaluilla ja sain mielenrauhan taas vuosiksi eteenpäin kun aiempien omistajien dokumentaatio huollosta puuttui. itse tehdessä osat joitain satasia ja ensikertalainen teki lauantain aikana.

Mutta kuten laatikkovika totesikin do as you please
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Carcom Oy  Elekma