Hihnathan on aivan yksilöitä sen jälkeen kun nuo ohjeistetut vaihtovälit ylittyvät, jokin aika sitten takavetopuolta selaillessa tuli lyhyellä aikavälillä useampikin tinakoneinen vastaan joissa oli kilometrit vaihtovälillä jäänyt alle puoleen, mutta ikä hihnoilla täynnä ja kuten voitte arvata tietysti oli hihna sitten mennyt poikki (hihnana oli tapauksissa yleensä laatumerkki).
Kannattaa myös punnita saavutettua säästöä riskiin nähden, mitä maksaa kun aletaan venttiilisalaatti korjaamaan edes käytetyillä mekaanisilla osilla tai mitä jobbarit maksavat moottorivikaisista vapareista autoista, onko auto itsellä käyttiksenä vai pärjääkö ilman jos se laukeaa ilman varoitusta?
Toki ymmärrän että osa joutuu turvautumaan huoltoliikkeiden apuun, joka ei ole ilmaista.(joskus fixus hinnoitteli jakopäähuollon 700e osineen)
Itse tein jakopään v70 ja 850 ihan tavan työkaluilla ja sain mielenrauhan taas vuosiksi eteenpäin kun aiempien omistajien dokumentaatio huollosta puuttui. itse tehdessä osat joitain satasia ja ensikertalainen teki lauantain aikana.
Mutta kuten laatikkovika totesikin do as you please