Itsellä on vanhempi D5, jossa edessä termostaatti. Jos sinulla oli koneen takana, niin siinähän on kai niin, että lämppärin kennon paluuvesi lämmittää termostaatin, joka sitten avautuessaan päästää nestettä jäähdyttäjään kiertoon. Eli tuntuisi siltä kuin sille termarille ei tulisi joko oikeanlämpöistä tai tulee liian pienellä virtauksella nestettä. Kun se ei reagoi. Mikäli vika siis olisi termarisysteemissä, miltä se vähän tuntuisi.
Ilmeisesti koneen jäähdytysnesteen lämpöanturi mittaa lämpöä jostain muualta kuin termostaatin nestetilasta, koska flekti huutaa. Eli silloin kone olisi kuuma, mutta termostaatti ei.
Lämppärin kennon läpihän pitäisi virrata neste koko ajan, riippumatta kabiinin lämpösäädöistä. Kannattaa koitaa mitata jotenkin sen lämppärin kennolta palaavan putken lämpötilaa, että onko se kuumaa. Senhän se pitäisi kuumeta ensimmäisenä.