Palataanpas projektiin...
Ennen kuin moottori/vaihteistopaketti nostettiin paikoilleen hankin vielä uuden rättinivelen vaihteiston perään. Vanha oli ehjä, mutta siinä oli pieniä halkeamia joten vaihdoin sen varmuuden vuoksi. Uusi maksoi alennuksen jälkeen 45 euroa, bemarin alkuperäistä Vaiccu laatua KL-varaosasta.


Sitten paketti moottorinosturilla paikalleen, ja kylläpä oli ahdasta! Vaihteisto ei saisi olla yhtään isompi että se tuonne mahtuu, nytkin sai tosissaan vääntää. Moottori suositellaan nostettavaksi paikalleen kannen kanssa, joten asennuksen ajaksi ruuvasin 531:n paikalleen ja nosturin kettingit siihen kiinni.
Niin joo, asensin myös GT-tukiraudat ylös ja alas.

Vanhojen hieman väsyneiden moottorin tukikumien kanssa kytkinkoppa ei vielä vastannut vaihteistotunneliin, mutta dieselin tukikumeilla tuli sen verran ryhtiä että ottaa hieman kiinni. Ongelma ratkeaa muuttamalla vaihteiston tukipalkkia siten että vaihteisto laskee pari milliä alemmas. Tai jos laittais vähän matalammat vaihteiston tukikumit, niin ei tarvi taas muuttaa tukipalkkia...


Nyt pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan kalliin kytkimen tuntumaa, ja sehän tuntui tosi hyvältä! Kytkin on nyt mukavan jäykkä, toivottavasti se myös irroittaa.
