Aika hurjia lupailevat - suhtautuisin hiukan skeptisesti 1,3 bar lukemiin. Paljonko väittävät että tulee tehoja ja vääntöä? BSR stage 1 lupaus on 258 hv / 400 Nm jonka uskon ihan ilman epäilyjä kun ahdot nousevat aikaisemmin ja maksimi n. 50%. Persdynossa tuntuu erittäin selvästi. 1,3 bar tarkoittaisi yli 100% nousua alkuperäisestä... 
Alkuperäinen ahdin on suhteellisen pieni eikä pysty ylläpitämään edes 0,92 bar ahtoja kovin paljon yli 5000 rpm mikä näkyy suoraan siinä että maksimiteho ei nouse yhtä paljon kuin maksimivääntö. Sitäpaitsi automaattilaatikolla joutuu rajoittamaan vääntöä ainakin pienemmillä pykälillä ettei laatikon rajat tule vastaan. Niinpä 1,3 bar ahtoa - vaikka sen saisikin irti - ei voi käyttää kuin tietyllä kapealla alueella.
Tuolloin lupasivat 278hp/399nm. Nykyään tosin celticin sivuilla lukee 279hp/454nm

Ja nyt sitä faktaa sitten suorituskyvystä tiskiin.. Kävin äsken torquen kanssa testailemassa tasaisella suoranpätkällä, lämpötila 18 astetta. Ja siis tähän autoon on asennettu Injenin kartiovapari, muuten vakio softaa lukuunottamatta.
Muutaman vedon keskiarvo:
0-100= 7,4s
1/4 mile= 15,4s
80-120 kolmosvaihteella: 4,7s
80-120 d-asennon kickdownilla (2+3 vaihde): 4,5s
Nämä arvot muistuttaa aikalailla täsmälliesti vakioauton arvoja.
Ahtopaineita näytti torque olevan aina aluksi 1,7bar, jonka jälkeen pysyy tasaisena 1,6bar, JOKA vaihteella. Ja näissähän tosiaan on 1 ja 2 vaihteilla rajoitettu vääntöä, ja celticin mies ei muistellut tämän ohjelman tätä rajoitinta poistavan.
Mekaaninen mittari näyttää maksimissaan aluksi 0,6bar jonka jälkeen tippuu hitaasti 0,5bar tietämille.
EDIT Torquessa tosin ei ole luotu ajoneuvoprofiilia ja näin ei ole tehty tuota atmospheric pressure adjustmenttia, eli kun tuosta otetaan se 1,0bar pois niin silloinhan torquenkin lukemat olisi aika lähellä totuutta