Tommoset tehot voi olla lähellä kun oot putkee säätäny...
Tuo vääntö voi jäädä vähän alemmas. n. 370-390Nm. Tai no en tiiä kun oot katin heittäny pois...
Just käytin vakiota fk:ta penkissä. Viimeinen vaimennin korvattu suoralla putkella ja ilmanputsarikoteloa vähän avattu.
Ei ollu kyllä kuin Vikingin lastu. Ahdot n.1bar-1.05 bar max.
215hp ja 376Nm.
Edellinen kikostus vähän uudemmalla boksilla antoi 1.1 bar 220hp ja 370Nm. Elikäs aika samoissa näillä liikutaan, kaikki on vaan yksilöitä.
mikan: Ota vaan se viimeinen pönttö pois niin virtaukset kyllä kulkee eikä äänet pelota. Jos alat ottaan reilusti yli 250 kaakkia niin sitten alusta lähtien isompaa ainakin sinne katin seutuville. Siellä kaasut on jo viileempiä ja mahtuvat pienempäänkin ränniin. Toki se sielläkin saa olla sitä 3".
kenkee: Onko vaihdettu kireämpi hukkaportin kello tai laitettu lisäjousi? Jos ei ole, pakopaine avaa porttia noilla ahdoilla ja ahdin huokasee viimeset sävelensä melko nopeasti, joutuu ottamaan turhaan ylikierroksia että paine saavutetaan. Jos ahto on nostettu pelkästään kuulajousiventtiilillä(jotkut nimittää rajapaineventtiiliksi???)tai bleedillä.
Siis kun on kyse fk:n 0.3 kellosta.Kannattais varmaan laittaa seosmittari tai pudottaa ahtoja tuonne 1 bar tai vähän päälle jos tommosilla kulutuksilla ajelet. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Voi olla seosmittarissa ylläri kun vetelet 1.1-1.2 bar. Jos tuolla alueella vetää leanille, ei ehkä oo kovin pitkäikäinen, sitä nakutusta kun et kuule. Että ihan vaan kannattaa varmistaa jos autostaan tykkää.

Näin ihan ystävän vinkkinä.