Hophop.
Vanteet alla. Renkaiksi näille tuli 205-40/17 Sunny kitkat. Ois ehkä kuitenkin saanut olla napsun leveämmät ja korkeammat.

Kaippa noilla kuitenki talven ajelee.
Nuo on yllättävän hyvät ajaa, vaikka epäilin suuresti. Pidon puolesta toki saattaa olla talvella haasteita, mutta sen näkee sitten.







Samalla tuli tänään kunnostettua jarrut. Tai ainakin aloitettua sitä.

Olis tullut parempi jos olis puhalluttanut osat ja pulveroinut. Olin laiska, säästin euroja ja tein ite. Kävin kaikki läpi teräsharjalla ja kaikki vähänkään irtonainen ruoste / metalli tuli naputeltua pois vasaralla ja meisselillä. Kuvien ottamisen jälkeen kävin vielä satulat läpi annitrolilla, sitten maali niskaan.
Alumiiniosat raapasin irti satuloiden rungosta ja ne sai happokylvyn, lähti melkein kaikki paskat pois helposti. Ne vaatii vielä hiukan hipsimistä, että viittii pultata kiinni autoon.
Nyt satulat odottaa vain uusia tiivisteitä, jotka ovat nekin matkalla. Sitten vain rojut läjään ja kiinni autoon.

Samassa osakasassa tulee myös jarruletkujen tulpat. Toinen jarruletkuhan jää per puoli vailla käyttöä, kun nuo XC jarrut on yhellä letkulla pelaavat.
Laittaisko suosiolla jarrupaineensäätimen? Vai meniskö vakiolla?
Taakse en rupea ainakaan tähän tietoon noita XC levyjä / satuloita askartelemaan. Ihan vaan sen vuoksi, että seisontajarrun kanssa tulis aikamoista askartelua. Toki, sekin olisi mahdollista toteuttaa, mutta nyt kun auto onkin talven ajossa, ei nappaa alkaa niin suurta askartelua tekemään ilta / vklp hommana. Joten nyt päivittynee vaan etupään jarrut, vaikka alunperin olikin suunnitelmissa päivittää myös takapää.
