Hophop.
Auto ajossa uudella laatikolla. Taas skulaa hienosti.
Laatikon pesun jälkeen, otin fiilistelykuvan, kääntelin auton talliin ja pelon sekaisin tuntein rupesin purkamaan.

Tunkkasin auton noin 60cm irti lattiasta, mahtu hienosti olemaan näin auton alla. Kuvien oton jälkeen luonnollisesti helmojen alla oli tavaraa, jos se pahin kävisi, että auto tulisi pukeilta alas.

Purkuhan meni komeasti, vanha laatikko lattialle vaan.
Vähän oli tukipalkkiin ruostepeikko käyny iskemässä hampaansa kiinni, joten sitä joutu parsimaan.
Uutta 8mm plootua kiinnikkeeseen ja 2mm vahvikkeeksi.
Osien sovituksen jälkeen, räkien kasaan. Välillä palo mukavasti, välillä kamalan huonosti.
Vaihteistopalkki tuli siis korjattua kauttaaltaan ja koppaan se pultataan samaan tapaan kuin aiemminkin, ilman puslia. Vaihteistopalkkiin luonnollisesti uusi tukikumi laatikolle ja samoin kartaanin ja laatikon väliin myös uusi kumi. Samoin kartaanille uusin laatikon stefan samalla.
Öljyroput availin kaikkialta ja annoin liemien valua pois, perästä moottorista ja laatikosta, jonka aikana ajattelin keskityä huohotuksen parantamiseen. ÖP paluu on siis mulla tukossa ja työntää ahtimelle aika paljon öljyä-> savuttaa. ÖP irrottamiseen ei vaan yksinkertasesti riittänyt mielenkiinto.
Vanhasta alumiinipullosta otin aihion ja käväsin biltemasta muutamia tarvikkeita.
Tuosta diy catch canista tuli aivan hyvä, 10€ hintaan ja mallia 10min työaikaan nähden. Pullo on nyt tyhjänä, koska sen täyttöön en älynnyt ostaa mtn soveltuvaa huokosta tavaraa. Tyhjenneltävähän tuita on, mutta tyhjennellään vaan. Orkkishuohotin pöntön tilalle tilaan sen korvauslaipan ja jätän ÖP paluun pois käytöstä kokonaan, jahka saan vaan aikaseksi. Tai sitten jos sen toteuttaminen venyy, käytän tallikaudella ÖP pois. Tällä hetkellä talliaikaa on käytännössä vain yöllä ja siks tallissa onkin ollu muutamana yönä 0100 saakka valot päällä. Jokunen yö on menty nyt tosi vähillä unilla kun talossa heräillään jo 5-6 aikaan aamulla.

Olihan se vaan mukava käydä ajelemassa muutaman viikon tauon jälkeen.


Vaikka vaihteistopalkki tulee ilman puslia koppaan kiinni, ei se silti resonoi koppaan. Kaiken kaikkiaan komeasti toimii taas. Täytynee hiukka hallita omia hermoja, jotta ei polttelis kumia niin paljoa, kestäis edes hetken mokoma laatikko.
