Tuo Mr. Muscle turbon puhdistus on kyllä tosiaan vain väliaikainen ratkaisu. Itse purin yhdestä VAG-konsernin tuotteesta alipaineohjatun VNT-ahtimen irti sen jälkeen kun olin pessyt sitä muskelilla pari kertaa. Kyllä se siinä kohtaa selvisi, kun turbon pakopuolen avasin, että eihän se vaahto voi mennä sinne VNT-siivikon akseleille, jotka siellä jumittaa. Siivistä lähtee enimmät karstat vaahdolla, mutta ei muuta. En ole aiemmin koskaan ahtimia rassannut, mutta kun tosiaan turbo oli pöydällä purettuna ja asian kanssa vähän järkeili, niin kyllä tuo vaahtojen kanssa touhuaminen on melko turhaa. Itse jynssäsin pakopuolen naftan kanssa pienellä harjalla mahdollisimman puhtaaksi ja pesin VNT-siivikon ultraäänipesurilla niin, että siitä lähti silmämääräisesti kaikki paska pois ihan kirkkaalle metallille. Sormin kokeillessa siivet liikkuivat herkästi. No puoli vuotta ajelin ja sitten oli taas turbo jumissa. Juurikin vaihdetta vaihtaessa jumiva turbo aiheuttaa suhahtelua, kun ahtaa liikaa ja menee pidemmissä vedätyksissä limp modeen. Alipainesolenoidi ja alipaineletkut voivat tuota myös aiheuttaa, eli ne voi koittaa vaihtaa, mutta jos turbo on jumissa, niin kyllä se on uuden ahtimen osto edessä. Sama juttu noissa tuntuu olevan automerkistä ja mallista riippumatta.