Tämä aihe onkin mielenkiintonen. Omistanut jonkinaikaa v70 -03 2.4 D5. Autolla ajeltu 300 000km. Alkoi kohta auton ostamisen jälkeen herjaamaan tuota moottori vaatii huollon

No sitä olen alkanu paikallistamaan ja kokonaan ei ole vikaa saatu poistettua. Alotin välijäähystä joka oli öljynen alalaidasta, ja kolhittu ruttuun. Varaosaliikkeeseen tilaamaan uutta joka tuli jo seuraavana päivänä. 280ekeä maksoi uusi ja suu vaahdossa asentamaan. No tohinat kiihdyttäessä hiljeni hiukan mutta sama herjaus tuli ajotietokoneeseen kiihdyttäessä

No foorumeita selailemaan, ja ahtopaineen säätöventtiili joka on lohkon kyljessä imusarjan alla. Venttiili irti ja tutkimaan. Sihti oli paskaa täynnä ja aika epätoivosen olonen kapistus saada kunnolla putsattua

. Putsailun jälkeen venttiili takas paikolleen ja testaamaan. Ei mitään vaikutusta. No varaosiin soittoa ja uutta kyselemään. Uusi löytyi helposti varaosanumerolla ja hinnaksi 160ekeä. Tuossa vaiheessa jo vitutti nuo vikailmot nii paljon, ajattelin että laitetaa ny kerranki uutta nii kauan että vika löytyy makso mitä makso. Seuraavana päivänä uus venttiili liikkeestä ja taas asenteluhommiin. Tällä kertaa koeajolla tuli tuntua että ollaan lähempänä ratkaisua mutta ei siltikään napakymppiä. Parin kiihdytyksen jälkeen limpmode päälle, ei tosin tullut yhtä herkästi kuin ennen. Kaikki ahtoputket ja letkut on ehjiä, tänään vielä tarkistelin uuestaan. Kiihdyttäessä kuuluu dumppimaista vislailua, aivan ko ois joku tosi pieni reikä jossain ahtopuolella. Tutkiminen jatkuu ja malporoa menee
