Niin luulisi, mutta oikeastaan Koreassa ja Japanissa tehdyissä ei ole EGR ongelmia juuri yhtään. Muutaman Kian olen pelastanut, mutta niilläkin oli jo menty reilusti yli 300tkm. Toyotalla ei juurikaan ole ollut ongelmia kuin vasta parin viimeisen vuoden aikana kun alkoivat käyttää BMW:n dieseleitä
.
Tuossa joku jo mainitsikin VAG:n jutun karstoittuneista öljyrenkaista ja imuventtiileistä ja oli tosiaan muuten hyvä kirjoitus, mutta jätettiin se oleellinen kertomatta, että miksi imuventtiilit karstoittuvat sekä öljyrenkaat, harmi, tietävätkö sitten kuitenkaan... Tammerdiesel kun nyt ei ole se asiantuntevin paikka kysellä noita juttuja.
Toyotan -06 D4D:hen vaihtoivat EGR:n 400 tkm paikkeilla merkkiliikkeessä. En tiedä miksi: kai sen olisi voinut puhdistaakin. Jonkun sadan tuhannen päästä varsin itse katsoin ja puhdistin, mutta ei ollut kovin likainen.