ovivalotkin kulutttaa sähköä ja pidätkö tallissa auton ovia auki, kattovalo jää päälle? Hapantunut vetokoukun pistoke kuluttaa kanssa jos on jatkuva virta kytketty siihen pistokkeeseen. Sitä tarvii vain asuntovaunua vetäessä, voi jättää kytkemättä. Onko autoon tehty mitään patentteja sähkön suhteen, eikä autossa ole epämääräisesti toimivia sähkölaitteita?
Jos nyt mun kohalle meinasit, niin en pidä tallissa ovia auki, ja kattovalo on kyllä varma ettei ainakaan jää palamaan..
Vetokoukun pistoke on viimisen päälle hyvä, pari vuotta sitten uusin sen, laitoin oikeen metallirunkoisen version(oli traktoriin jemmassa yks ylimääränen pistoke, niin sen heitin paikalleen)
No sähköpatentteja, tuota, autoon on aikoinaan jälkiasenneltu varashälytin(ei mun aikana), minkä kyllä poistin, ku kaukosäädin ei toiminu, eikä mistään saanu uutta, piuhat on kyllä paikallaan vielä.. ja omiaki räpellyksiä on, mut ne on kyllä niin viimisen päälle tehtyjä, että niistä uskallan 90% varmuudella sanoa ettei johdu niistä..
Viime talvena kyllä pitkät valot temppuili, toiminta loppu kokonaan ja pieni kärykin tuli sisälle sen saattelemana.. alkuperäset pitkien piuhat korvasin kokonaan uusilla, vanhoista on sulakerasian pohjastakin liittimet irroteltu ja eristelty teipillä. Tiiä sitten liekö joku johtosarja ottanu kipeää sen käryn takia.. viime talvena ei kyllä mitään oiretta ollu, se on vasta nyt kesän aikana ilmaantunu..
Mulla kyllä mieleen tulis ekana ehkäpä soitin tai kello, josko niihin ois tullu jotain vikaa ja purkaa sitten akkua, pitää ens kerralla ku kotipaikalla käyn, nii mittailla niitä virtoja.
Ampeereitako siis pysyy mittaamaan, ku ottaa esim. maapuolen kengän akusta irti, yleismittarin piuhat akun navan ja -kengän väliin ja ampeeripuolta mittaamaan? en tosiaan mikään nero oo sähköhommissa, viimeks koitin akun plus ja miinus navoista mitata ampeereita, ja ihmettelin että mikä perk. tässä mättää ku näyttää digimittari niin outoja lukemia

Jännitettä sentäs osasin mitata