Carcom Oy  Ateho

Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa

  • 216 Vastauksia
  • 109874 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa BusaMies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #210 : 21.06.2019, 10:19:15 »
Ei ole. Öljyn paluu menee ns. öljyn sekaan. En yhdessäkään vastaavanlaisessa kombinaatiossa ole nähnyt öljyn menevän
pinnan yläpuolelle. Ja tästä löytyy kyllä meriittiä, että öljy menee öljyn sekaan.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #211 : 21.06.2019, 13:15:59 »
Ei ole. Öljyn paluu menee ns. öljyn sekaan. En yhdessäkään vastaavanlaisessa kombinaatiossa ole nähnyt öljyn menevän
pinnan yläpuolelle. Ja tästä löytyy kyllä meriittiä, että öljy menee öljyn sekaan.

Tämä aika moottori ja turbo kohtaista. Autoista äkkiseltään tulee mieleen vain 1.8t vag missä menee tason alapuolelle.
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa BusaMies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #212 : 21.06.2019, 17:02:50 »
Ei paljoakaan kerro 1.8T VAG, mutta onko siinä tuo sama ahdin? Minkälaisella öljynpaineella tuo mahtaa olla? Laitoin
isomman rattaan öljypumppuun ja toisen venttiilin - öljynpaine nousi. Tietoa ei ole paljonko. Asiantuntijat sanoivat,
että öljynpaineen nostamisella ei heillä ole ollut mitään ongelmia ahdinten kanssa. Tosin siellä on ollut Holsetteja ja
Garretteja. Jos Mitsun ahtimen tiivisteet ei vai kestä isompaa öljynpainetta. Tuo 1.8T öljynpaine kyllä kiinnostaa.

Poissa puliukk0

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2303
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #213 : 21.06.2019, 17:21:40 »
Ei paljoakaan kerro 1.8T VAG, mutta onko siinä tuo sama ahdin? Minkälaisella öljynpaineella tuo mahtaa olla? Laitoin
isomman rattaan öljypumppuun ja toisen venttiilin - öljynpaine nousi. Tietoa ei ole paljonko. Asiantuntijat sanoivat,
että öljynpaineen nostamisella ei heillä ole ollut mitään ongelmia ahdinten kanssa. Tosin siellä on ollut Holsetteja ja
Garretteja. Jos Mitsun ahtimen tiivisteet ei vai kestä isompaa öljynpainetta. Tuo 1.8T öljynpaine kyllä kiinnostaa.

Ei ole sama ahdin. Mutta saa olla aika tarkkaan laskeskeltu öljynmäärä/paine jos tason alapuolelle paluu, toisella ahtimella tai öljypumpun muutoksella varmasti helposti ongelmia tuollaisessa.

Äkkiä voi sulla olla niin, että liikaa painetta tai paluu ei virtaa tarpeeksi (varsinkin kun tuon tason alapuolella). Jos kumpikaan ei näistä, niin ahdin rikki.
En oikeen tiedä millä sen äkkiä kokeilis, eikös jotkut ole lisänneet pumppuja noihin prätkiin imemään ahtimesta öljyä? En niistä mitään ymmärrä...
-Volvo 940 B230FB + M47 '92 "Pulkka"
-Nissan 200sx S13 "1JZ-GTE VVTi projekti" '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1787
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #214 : 21.06.2019, 17:50:35 »
Itellä vanhassa autossa aikoinaan 13C:n kanssa kävi niin, kun öljynpaluu alkoi hieman ahdistamaan, niin lykkäsi aikalailla järkyttävän määrän öljyä suoraan pakopuolelle, putken päästä sai kaavittua öljyä.

Poissa BusaMies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #215 : 22.06.2019, 09:33:03 »
Edellisen ahtimen kanssa ei ollut mitään ongelmaa öljyjen kanssa. Siinä tuli tehot vain vastaan. Öljyn paluuletkukin oli vielä pienempää ja ihan samalla tavalla meni öljyn sekaan. Silloin tosin ei ollut öljynpainetta nostettu. On pumppuja jotka imevät, mutta, jos muutkaan niitä ei tarvitse.. Öljynpaineletkun reikä on n. 5mm. Laitoin kuristimen ahtimeen ja tein 2 mm reiän, mutta ei auttanut.  Miten tiivistys tehdään ko. ahtimessa? Löytyisikö jostain esim. räjäytyskuvaa ahtimesta?

Poissa fordescort92

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Mitsubishi TDO4 sarjan huolto-ohjeet ja perustietoa
« Vastaus #216 : 13.07.2019, 23:02:12 »
Kertokaapa mulle tuo oikeakätisen arvoituksen vastaus. Millä se mutteri siinä pysyy? Joku erikoismutteri vai mikä on ratkasu?
Minä tilasin 4 korjaussarjaa Ebayn kautta Kinugawa turbolta, paketti tuli alle viikossa ja hintaa jäi 72e/kpl tulleineen ja alveineen. Yritin löytää myös englannista, mutta ei löytynyt tuota flat back versiota. Turbot ovat kaikki TD04HL-15G mallia ja peräisin 850T5 malleista. Ihmetystä aiheuttaa sellainen asia että kahdessa turbossa on vasenkätinen kierre akselin kompressorisiiven päässä ja kahdessa turbossa on oikeakätinen kierre. Korjaussarjoissa on vasenkätiset mutterit ja niin ne pitääkin olla aikaisemmin mainittujen ohjeiden mukaan.Mistähän nuo erot mahtaa johtua ja miten nuo oikeakätiset mahtaa pysyä kiinni ettei pakosiipi ja akseli kurkista pakoputkesta? Mitä maksaa turbojen tasapainotus esim. Proturbolla?
Volvo V70 B5254T -97
Purussa V70 -98 B5254T ja D5252T

 

Samppasport  Futurez