Kesäkuussa tarjottiin -08 V70 D5 vikalistalla ja vaikutti nopealta kivalta projektilta. Hylky oikeasta etuiskarista ja jäykästä ohjauksesta sekä pari korjauskehoitusta. Laitoin molemmat etuiskarit ja tehostus korjaantui uudella pumpulla.
Hommaa olikin riittävästi lisää kun molemmat helmat sekä vähän takakaaria ja oikean pitkittäistukivarren korihelan(laitoin samalla vasemmallekin) sai laittaa uusiksi ennen kuin kehtasi viedä uudelleen. Oli hankala huomata helmojen tilanne kun työnsi vain käden muovin välistä ja totesi ettei siellä mitään ole




Siihen päälle mm. ajovalojen kiillotus sekä pinnoitus, uusi takapönttö suoran putken tilalle, muutamien naarmujen myllytys, kaikki suodattimet ja öljyt, apulaitehihnat ja jakopää.
Jotenkin SKF jakohihna ei vaikuta 5v ja 120tkm ajetulta kuten Ruotsissa tehdyn merkinnän mukaan voisi olettaa. Ennemminkin aiemman merkinnän mukaisesti 200tkm ja olikohan 9 vai 10v sitten

Ohjainrulla oli virheettömän oloinen, vaikka on noinkin uusi.


Pitkittäistukivarsien koriheloiksi laitoin kokeeksi Meyle HD:n. Kumimäärän perusteella voisi olla jonkin verran napakampi kuin Lemförder joita on töissä tullut laitettua ns. riittävästi.

Ilmastoinnin sisäkenno pitää vielä vaihtaa, koska perusvika on iskenyt tähänkin eli toinen putki lahonnut paisuntaventtiilin kiinnityslaipan alta. Rautalaippa ja alumiiniputki ei oikein juttele tuossa kohdassa pidemmän päälle.
Eihän tuo varsinaisesti kallis kampe ole senkään jälkeen, saa nähdä jääkö emännykselle
