Kylmäkäynnistysjutut jätettiin hetkeksi sikseen, kun ongelma on niin mitätön.
Puolestaan aloin tutkailemaan tuota hengetöntä kulkua(vaikkei tää vissii mikään raketti vakiona pitäis ollakaan) ahtopainemittarilla. Mittari kiinni ja poljentaa peliin. Kerran sain neulan värähtämään mittarin tapista irti. "Ahtopainetta" siis oli noin 0,05bar

Tämä selittääkin jo hengettömyyden...
No, ei muuta kun tarkastamaan hukkaportti, jonka totesin olevan kiinni ja liikkuvan normaalisti. Myös kellossa oli vastetta käsin vetämällä, joten ihan sökö sekään ei ollut.
Ei muuta kuin kellon letku kokonaan irti, tulppa kompurapesään ja varovaisesti kokeilemaan.
Sitten alkoikin jo tapahtumaan kellossakin! Varovaisesti ensin kiihdyttelemällä 0,1bar kerrallaan lukemia kelloon, kunnes paineiden noustessa 0,4->0,5bar kuului ROPS!
Vedot seis ja varovaisesti taas alusta 0,1bar kerrallaan. Sama juttu; naulaus alkaa 0,4bar jälkeen.
No, varovaisesti kiihdyttelin muutaman kerran niin, että paineet ei nousseet yli 0,3bar. Sitten huomasin savutuksenkin.
Joka kerran kun kiihdyttää 0,3bar paineille, taakse jää kevyt savuverho, mitä ei ennen ahtopaineita tapahtunut. Pihaan tullessani huomasin että savua tulee konepellin altakin. Venttiilikoppa oli öljykorkin ympäristöstä tuoreessa öljyssä, ja tiputti pakosarjan päälle. Liekö sitten ajossa tehnyt samaa savuten auton taakse, koska mielestäni savu ei ihan suoraan pakoputkesta tullut.
Hallissa tarkastin sytytysennakon, joka oli 11 astetta. Mittasin myös päästöt, joissa ei ollut mitään erikoista. Suihkuttelin bräkleeniä imupuolen päälle samalla, eikä päästöt tai käynti juuri mihinkään muutuneet, eli mitään suurempaa imuvuotoa ei ole.
Hukkiksen kello siis ainakin tiensä päässä, mutta sellainen uusi ja parempi onkin jo tulossa
Erikoista silti tuo naulaus noin pienillä paineilla

Vai onko 95E10 noin huonoa nakutuskestävyydeltään? Koska sitähän tuolla tankissa vielä vähän autojobbarin jäljiltä on...
Samaten tuo öljyn tursuaminen öljykorkista. Kuitenkaan joutokäynnillä ei huohota mitenkään erityisen paljon mielestäni. Vai onko korkin tiiviste vaan niin kiveä ettei tiivistä? Venttiilikopan tiiviste on korppua ja pätkinä välissä, ihme ettei sieltä vuoda? Uusi tiiviste on, mutta vielä vaihtamatta.
Kiinnitin hukkuksen letkun takaisin, ja palattiin erittäin-matalapaine-turbo -asetukselle, että pysyy vielä nipussa.