
1 päivän kestävä irtomoottorin remontti+vaihto senkun lähestyy kovaa vauhtia..
Tässä joutuu taas ihmettelemään että minkä takia jonkun pitää mennä "korjaamaan" moottori jos ei omaa minkäänlaisia perustaitoja että se onnistuisi.
Esim. puolien johtosarja täynnä abikoliittimiä ja epämääräisiä johtoja mitkä ei mene mihinkään, kannesta pistetty puolet venttiilikopan kierteistä tohjoksi ja väännetty vinoon m8x1.25 kierre ja laitettu sekalaisesti kilopultteja ja katkaistuja pultteja mihin laitettu lukkomutteri ja vielä sen lisäksi reilusti harmaata silikonimössöä että sitä varmasti tursuaa sisä- että ulkopuolelta.

Myöskin huohotinpöntön alempi tiiviste(holkki? tässä B6304F eli vanhemmassa koneessa) puuttui kokonaan eikä huohotinpöntön alempi lähtö edes yltänyt lohkoon kiinni. Ja myöskin toinen huohotinpöntön kierre pistetty sököks (ettei koko pönttö kestä kunnolla kiinni siellä)
Nokkien ajoituskaan tuskin on kohdillaan (en ole edes viitsinyt tarkistaa, vaan säädin nokkapyöristä tuntumalla niin sai koneeseen edes jotain eloa) ja ainakin toinen nakutusanturi oli sökö (sai jo merkittävästi lisää eloa koneeseen).
Vuotaa paljon öljyä vähän joka paikasta huohotinpöntön lähtöjen lisäksi ja taitaa nyt kannentiivistekkin vuotaa (eli kannenpultit kiristetty väärin/liian löysälle jätetty...en edes ylläty enään, on yhessä entisessä autossa sama "pikku juttu" tullut vastaan ja kannentiiviste kesti n. 200km ja sit uudella kannentiivisteellä hajoskin kiertokangenlaakerit kun oli ottaneet itteensä siitä).

Eikun ehjää 3l alakertaa etsimään, mihin tekee perusremontin ja pistää b6254 kannella nippuun.

Mielellään olisin vaihtanu zf gs6-37dz vaihteiston tuohon mut eipä ole nyt sellaiseen mahdollisuuksia - suunnitelmana oli rakentaa vasta kesällä toinen kone ja laittaa samalla kerralla 6v zf automaatin tilalle.