Kolinavaunuun vaihtui raidetangon ulko- ja sisäpää kartturin puolelle sekä kesäkumit. Kumien vaihto ei mennyt aivan helpoimman kaavan mukaan vaan jouduin turvautumaan ammattiapuun

Oli kaveri Tammikuisen vetarirempan yhteydessä sitten laittanut kuskin etupyörän pultit kyllävarmaanpysyymomenttiin

. Teleskooppimallisella rengasavaimella väänsin ja ei inahtanutkaan, hyppäsin päälle ja vääntimen putkiosa halki, jatkovartta peliin ja väännin poikki. Mutterimopo kehiin ja ei mitään. T-vääntimeen voimahylsy ja metrisellä jatkovarrella väänsin, T-väännin mutkalle ja kiinnitystappi katkes hylsyn sisään. T-vääntimeen rangasavaimen hylsy mikkiliimalla kiinni ja reilulla jatkovarrella vääntöä, väännin mutkalle ja hylsy halki. Vanhaan räikkään sähköliimalla hylsy kiinni, ja klemmari hylsyn ympärille tukemaan, jatkovarrella väänsin, hylsy paukahti kahtia. Tässä vaiheessa kilautin kaverille ja kaverin kautta kysymys ammatilaiselle, että onnistuuko työpaikalla lujasti kiinniolevien pulttien avaus. Volkkari käyntiin ja kohti kaverin työpaikkaa, ensimmäinen jarrutus ja jumalaton rauta hinkkaa rautaa rohina kartturin puolelta edestä. Ajattelin vaan, että rohiskoot nyt, tutkin sitten kun saa renkaan vaihdettua. Kaverin työpaikalle (rengasliike) ja kunnon pulttipyssyllä hakkuutusta, ei avautuneet pultit. Ei myöskään kaksimetrisellä jatkovarrella ja voimahylsyllä. Kaasupillillä lämpöä pulteille niin johan lähtivät auki pyssyllä. Suvikumi alle ja takaisin kotiin jarrutuksissa kuuluvan krohinan kera. Rengas pois alta ja satulassa näkyi ihan selvästi kuinka oli hangannut vanteeseen. Vaihdoin sitten taka- ja eturenkaan paikkoja ja lakkasi rohinat. Ei näköjään sovi kansanvaunutehtaan alkuperäinen 44 ET:llä oleva vanne eteen vaan pitää olla 55 ET:llä.