Myöhemmin tulikin nopeemmin kun luulinkaan ehtiväni...
Tosiaan uusi tulokas makoili pressun alla tallin pihassa tuosta noutopäivästä seuraavaan (eli tähän) kesään.
Talven aikana alkoi pienimuotonen osien kerääminen.
Ensiksi haettiin B5234T moottori (kansi ja alakerta erillään) sekä muutama oheislaite.


Samalla reissulla, vaikkakin eri paikasta, hain tinakutosen perässä olleen automaattilaatikon, lähinnä kytkinkopan takia.


Koppa irti

Sovitus ihan vaan huvin vuoksi

Tästä parin päivän päästä tuli seuraava paketti postista, tinakutosesta napattu öljypohja.


Seuraavana hommasin vielä yhden viallisen T5 alakerran parin irto-osan takia ja samalla suunnittelin josko tästä tekisi sovitusmoottorin.

Molemmat moottorit = suora 10?
Tässä vaiheessa keräsin kytkinkopan ja kutosen öljypohjan mukaan ja suuntasin eräälle pajalle josta löytyi nimimerkillä boost kirjoitteleva kaveri.
Jätin em. osat tuonne hoitoon ja muutaman päivän kuluttua olikin jo aika noutaa tavarat takasin kotiin, hieman muuttuneina toki.

Kytkinkopasta pieni pala naitettiin bemarin pienemmän 6-lovisen ZF:än eteen.

Öljypohja kutistui sen verran että sopii paremmin pytyn verran lyhyempään moottoriin.
Jälleen alkoi tipahtelemaan uusia paketteja, tällä kertaa lähettäjänä oli L.M.R ja KL-Racing...

Tinamoottorin korvakkeet 200-sarjalaisiin

Imusarjaksi hommasin tollasen rakennussarjan, saa nähä onko tosta mihinkään.

Samasta osoitteesta kuin imusarja, tuli myös bensakisko kaveriksi tuolle.
Sivussa haalittiin myös takavetoisesta tinakoneisesta vesiputket, öljyn imuputki ja öljyn mittatikku+putki. Vauhtipyörän virkaa tulee hoitamaan kiinteä pyörä 228mm halkaisijalla, sille kaveriksi SRE 618 asetelma (hommaamatta vielä) ja 6-lapanen sintterilevy.




Tässä vaiheessa olikin aikaa jo kulunut sen verran, että koitti kevät. Keväällä touhuttiin toista projektia kiireellä ajokuntoon, että saa kesäksi pitkästä aikaa kuunnella vähän Holsetin sulosointuja. Taka-ajatuksena oli tietty myös saada 242 sisälle viimein, ja niin myös kävi.
Nopea huuhtelu ja auto sisään.

Tuli myös tilattua Protopartsilta MS3V3.0 + MS3X setti hoitelemaan moottorinohjausta.

Vielä pikanen speksaus (päivitetään sitä mukaa kun osia hankitaan/jotain ajatusta syntyy miten ja millä tehdään) :
-moottori B5234T, rakotulkit pyttyjen yläpäissä
-Wiseco std kokoset männät
-kiinan H-profiilit (tarkastetut)
-self made pakosarja
-Holset HX35 Super
-Turbosmart 40mm hukkis
-KL Racing imusarja + bensakisko samasta putkasta
-80mm kiinanbilletti kaasuläppä
-ZF GS6 37DZ laatikko bemarista
-228mm vauhtis + SRE618 + 6-lapanen sintterilevy
-MS3V3.0 + MS3X moottorinohjaus
Muut asiat kuten bensapuoli, alusta ja jarrut on vasta suunnitteluasteella.
Jatketaan taas...