Jaahas, kirjotellaan välillä jotain.
Seiska jäi nyt kuitenkin odottelemaan parempia aikoja kun tuli vaihdettua työpaikkaa ja työmatka on nyt entisen kilometrin sijaan aika tarkkaan 50km, joten oli pakko hankkia vähän taloudellisempi ja leimattu auto työmatkoja varten. Katsellaan seiskan kohtaloa keväällä uusiksi.
Kaksnelikakkosen kanssa on jotain edistystä tapahtunut siitä kun viimeksi olen kirjotellut...
Vauhtipyörän sain takaisin jaonmuutoksesta. Nyt olisi tarve keksiä joku ihmeaine jolla nuo vauhtiksen ohjuritapit pysyis kiinni pyörässä. Toimiiko tässä esim. laakerilukite?


Ilmanputsarin läpiviennin reunat siistin tuollasella reunanauhalla ja touhusin parista 4" alumiinimutkasta imuputken ahtimen ja putsarin välille. Tota alumiinin hitsaamista pitäis vähän treenata enemmän varmaan

Imuputki saa myöhemmin päälleen mustan VHT wrinklen.


Screamerin putken toin läpi apparin lokasuojasta. Tämä varmasti jakaa mielipiteitä mutta joku perversio käski toteuttaa asian näin.

Putken päätä luonnollisesti lyhennetään aikanaan

Ahtimeen hitsasin pakopuolelle v-band lähdön ja heppailin vastalaippaan 3" -> 3,5" kartion josta downpipe lähtee rakentumaan.

Öljyn imuputken sain viimein lyhennettyä sen 90mm ja se istuu paikalleen yllättävänkin hyvin tekijäänsä nähden



Veivit kävi Lensulla tarkastuksessa ja ilmeisesti alasilmät on näissä turhan ahtaat. Nappasin samalla Plastigauge setin mukaan ja seuraavaks olis tarkotus kirrailla veivit kampuraan ja tolla Plastigaugella vielä katsoa tarviiko veivien alasilmiä suurentaa ja minkä verran. Myös kytkimen letku tarttui matkaan tuolla veivinhakureissulla.
Runkolaakerit, kiertokankien laakerit ja Loctiten 510 tasotiivistetuubi tuli myös hommattua. Laakerit on Glycot, otin kiertokangen laakereita kutoskoneen setin niin on yksi liuskapari extraa jos/kun kämmään jotain...


Alakerran purin myös viimein ja tuli ainakin todettua että laakerit oli tosi hyvässä kunnossa, kuten myös kampura. Lohkossakaan ei tunnu yläpäässä pykälää. Ainoastaan kevyt pintaruoste pyttyihin päässyt kun ollut ilman kantta jonkin aikaa, nämä toivottavasti katoaa kevyellä hoonauksella.

Myös kaikki vastapuolen laakerit oli yhtä siistissä kunnossa.
Pari asiaa painaa mieltä, löytyiskö täältä apua..?
1. Onko kaasari ja ruiskukoneisten 200-sarjalaisten tankkilaitteet keskenään käypäsiä, eli nyt jos korvaan tuon orkkis kaasariversion tankkilaitteen ruiskun tankkilaitteella, toimiiko bensamittari oikein vai onko näissä eri vastusarvot?
2. Kampuran silmälaakerin koko, eli tinakoneen ulkohalkasija ja GS6 37 ZF:än akselin koko? (en pääse ite heti mittaamaan)
Kiitos hei.