Noniin.
Tänään tuli vaihdettua öljyt moottoriin. ~17tkm noilla edeltävillä ehti tulla kilometrejä kun huoltovihosta nyt katsoin tarkemmin.
Samalla hiukan tutkailin millasin kilometrein noita öljyjä on vaihdettu. Pisin vaihtoväli on ollut ~20tkm, kerran. Yleinen vaihtoväli ollut ~15tkm-17tkm vaihtoja. Pari ~13tkm-14tkm vaihtoa ollut myös. Eli ei sinällään mikään mahdoton tuo! Vaikkakin on joutokäyntiä varmasti ollut kun tunninthan näissä täyteen tulee ennen (taksi huoltoväliä, 20tkm)
Ajoin moottorin ennen vaihtoa lämpimäksi ja ulos tullessaan oli ihan "siistin" oloista ja erittäin juoksevaa, lähes vettä tuo öljy.
Suodattimesta en löytänyt mitään ylimääräistä.
Mujun valutusta


Original suodatinta tietysti. Myös laatuluokitukset täyttävää öljyä.


240514km Öljy+suod.

Samaan reissuun katselin vielä alustaa ja ahtimelta lähtevä ahtoputki perinteisesti hikoillut jonnin verran, pesin puhtaaksi ja seuraan tilannetta, katsotaan joutuuko tiivisteitä uusimaan. Pohjasuojan pesin painepesurilla ennen takaisin laittoa, oli jonkun verran öljyyntynyt kyseisestä kohdasta.
Välyksiä ei vieläkää, kaikki pohjassa kunnossa.
Kevyn huollon jälkeen imuroin ja pyyhkäsin hieman pölyjä, vaihdoin uudet R-Design kangasmatot sisälle vaikka syksyyn jo mennään. Piristää sisustaa kivasti.




Tuon jälkeen sitten päätin että pesen auton vielä, kuitenkin tulee vettä taas mutta sainpa ajaa kotiin puhtaalla.

Kävin samalla ottamassa muutaman kuvan, ajattelin jakaa sen muidenkin iloksi.








Vähän on perunan laatuisia kun kännykällä räpsisin mutta antaa se suuntaa.

Nyt ajellaan ~1000km tai ~2000km siinä korvilla. Kuukauden päästä vaihdan seuraavaksi.

Pitää kattoo jos saan tän kuun aikana, ellen niin ensikuussa sitten. Ledejä hiukan laitettua, kilpivalot ja peilienalusvalot ulkopuolelle ledeiksi. Nuo halogenit on vähän vanhan oloiset. Etenkin kun tuo vasen kilpivalon suoja on tummunut.

Sellanen Perjantai 13.
