Futurez  Kulkukoira

Volvon adaptiivinen vakkari, saako mitenkään tavalliseksi?

  • 10 Vastauksia
  • 3784 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovoja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Kyseessä v60 d5 2013. Saako adap. vakkarin muutettua välilllä normaali vakkariksi? Vai onko ainut säätömahdollisuus muuttaa vain tutkan aikaväliä.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Olet tainnut ymmärtää tuon toiminnan hitusen väärin.

Se on normaali vakkari, mutta jos edessä on joku hitaampi, mukautuu autosi edellä ajavan nopeuteen. Jos taas edellä ajava lähtee kaasuttamaan karkuun niin autosi lähtee myös kiihdyttämään, kunnes vakkariin asetettu aiempi tavoitenopeus on saavutettu.

Tutkalla laitetaan vaan kärkkymisetäisyys

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Kyllä topicin aloittaja varmasti tietää aktiivisen vakkarin toimintaperiaatteen. Mutta kysymyksen tarkoitus oli varmasti se, että saako vakkarin toimintaan ilman tutkaa, kuten ”normaalissa” mallissa. Muistaakseni joskus oli juttua jostain päivityksestä, jossa sai tutkan pois käytöstä kun nappulaa painaa pitkään vai liittyikö se johonkin vuosimalliin tulleesta ominaisuudesta...
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Adaptiivisen vaihto tavalliseen tuli mahdolliseksi ainakin uudemmissa volleissa. En ole varma onko jo 2013 mallissa.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Jäänyt mieleen internetin jutuista että 2012-> onnistuu. Ei muistaakseni tarvinut Volvolla käyntiä, mutta ei ollut kuitenkaan ihan yhtä nappia.

Edit: V40 CC lontoon kielisestä manuaalista löytyi:
http://support.volvocars.com/uk/cars/Pages/owners-manual.aspx?mc=y556&my=2015&sw=14w20&article=4c2f4209ee4bb511c0a801e800028f40
« Viimeksi muokattu: 06.10.2017, 07:58:01 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Kyllä saa.. pidät vakkarin napia pohjassa niin kauan kun mittari ilmoittaa sen muuttuneen tavalliseksi. Toimii ainakin v60 -14. ;)

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Mistä tunnistaa onko adaptiivinen vai normaali vakkari?  ::) En ole hirveästi jaksanut perehtyä autoni varusteisiin.

Poissa volovoja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Sori vaan siitä, että kyllä minä ymmärrän sen toiminnan. Just se tutka pitäisi saada pois väliaikaisesti, ettei tulis jäätyä taakse kärkkymään. Kun siihen taakse jää kärkkymään ihan huomaamatta. Muutenhan se toimii hienosti, kun se on aikaperusteinen. Volvollakin ehdottivat pitempää painamista, mutta näyttäisi ettei toimi vielä -13 mallissa. V40:senkin ohje oli -15 mallisen.  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 06.10.2017, 21:15:17 kirjoittanut volovoja »

Poissa volovoja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Selvennykseksi vielä, että miksi kaipaan tavallista vakkaria.
Moottotiellä ajaessa olis ihan hyvä, että sais sen tutkan pois. Tai ei kokonaan, koska silloin poistuu myös törmäysvaroitin.
Ainoastaan vakkarin osalta, ota tästä nyt sitten selvää.  :hg:

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Samaten vakkari pitäisi saada tavalliseksi esim. räntäsateella - täysin omituista, ettei Volvo fiksannut tätä näihin pariin vuosimalliin  :nohnoh .
'Kiva' ajaa satoja kilsoja, kun ei ole tottunut kaasupoljinta ja nopeusmittaria joka sekuntti vahtaamaan.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon adaptiivinen vakkari, saako mitenkään tavalliseksi?
« Vastaus #10 : 27.10.2017, 22:05:18 »
Selvennykseksi vielä, että miksi kaipaan tavallista vakkaria.
Moottotiellä ajaessa olis ihan hyvä, että sais sen tutkan pois. Tai ei kokonaan, koska silloin poistuu myös törmäysvaroitin.
Ainoastaan vakkarin osalta, ota tästä nyt sitten selvää.  :hg:

Mittaristoonhan myös syttyy auton kuva ennenkuin auto hiljentää. Moottoritiellä voit siinä vaiheessa vaihtaa jo kaistaa. Auttaako tuo tuohon sitten yhtään, silloinhan ei jää sen edellä ajavan perään? Paitsi jos sillä ohituskaistallakin on joku, mutta silloinhan joutuisit kytkemään sen normaalin vakkarin jokatapauksessa pois tai ajaisit perään.  Itse tuosta etäisyysilmoituksesta tykänny, ettei vahingossakaan roiku toisten perässä. Jos sillä vaikka keulakin säästyisi hieman kiven iskelmiltä.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo