RallyBaron  Samppasport

Onko autossani ajonestoa?

• 30 Vastauksia
  • 12571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Onko autossani ajonestoa?
« Vastaus #15 : 05.09.2011, 16:46:29 »
Heitetään nyt sitten omakin lusikka tähän soppaan ja sanotaan, että dieseleissä on aina ajonesto. Bensakoneisissa tunnistaa parhaiten avaimesta. Jos on hieman kulmikas avain, niin ei ole ajonestoa ja jos on kulmistaan pyöristetty avain, niin taas on.

Poissa sjvirt

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 06.09.2011, 17:57:24 »
Olipas vastauksissa hajontaa..  ;)

Jos nyt jotain yhteenvetoa voi oman käsitykseni perusteella tehdä, niin

- "irtokapula immobiliser" ei ole alkuperäinen tehdasasenteinen, koska silloin se "kapula" on myös avaimeksi kutsuttu. Toisaalta tämä vahvistaa sitä, että kasipätkissä ajonesto ei olisi ollut aina vakiona.

- punaiset vilkkuvalot ja kauko-ohjattavat keskuslukot eivä nekään liity tähän, vaan keskuslukitukseen ja varashälyttimeen. Niissäkin ajonesto kytkeytyy pois vasta työntämällä avaimen virtalukkoon, jolloin avaimessa oleva siru antaa moottorille luvan käynnistyä. Vasta avaimettomat virtalukot (esim. nyk. Volvot) ottavat ajoneston koodin langattomasti.

- avaimen muotoa jäin pohtimaan. Millä tavoin pyöreätä tai kulmikasta tässä oikeen haettiin? Täytyy ottaa kuva omasta avaimestani ja laittaa tänne arvioitavaksi.

Poissa jaskajokunen

• :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • 1% Hybridi
« Vastaus #17 : 06.09.2011, 21:29:40 »
Immobilizer on kyllä ihan volvon alkuperäisasennuksia, ainakin sen ajonestotikun mukaan, volvon logo. Saattaa olla , että eri markkinaalueille on myyty eri varustelistoilla olevia autoja.
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Kuppi_kahvia

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 07.09.2011, 08:59:55 »
Immobilizer on kyllä ihan volvon alkuperäisasennuksia.

Kyllä näin on. Lisävahvistuksen saa tuolta sivulta 51of73:
http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/LegacyCatalog/X70_safety_SE_FI_IT_ES.pdf

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #19 : 07.09.2011, 10:08:09 »
- avaimen muotoa jäin pohtimaan. Millä tavoin pyöreätä tai kulmikasta tässä oikeen haettiin? Täytyy ottaa kuva omasta avaimestani ja laittaa tänne arvioitavaksi.

Tällaisessa avaimessa on ajonesto.

Siis tuo musta muoviosa on ajonestottomassa kulmikkaampi ja ohuempi. Voisiko "jaskajokunen" vaikka laittaa omasta avaimestaan kuvan, jos on sellainen tikkumallinen immo?

Tässä uskossa minä olen elänyt, mutta kai joku kohta toteaa väitteeni vääräksi...

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #20 : 07.09.2011, 10:32:29 »
Jos mä oikein muistan niin on hieman sirompi avain sillon kun ei estoa ole.
Omassa kasipätkässä kun ei ollu.

Poissa Kuppi_kahvia

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #21 : 07.09.2011, 11:04:14 »
Tuommoinen on itsellä jossa ei ole ajonestosirua avaimessa. Alkuperäinen on muuten samanlainen mutta molemmin puolin lukee Volvo.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-760-780-850-960-MASTER-KEY-CUT-YOUR-CODE-/140513884739

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #22 : 07.09.2011, 11:33:35 »
Tuommoinen on itsellä jossa ei ole ajonestosirua avaimessa. Alkuperäinen on muuten samanlainen mutta molemmin puolin lukee Volvo.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-760-780-850-960-MASTER-KEY-CUT-YOUR-CODE-/140513884739
Just tollanen oli mullakin.

Poissa Tuomas-89

• Grand Touring
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
« Vastaus #23 : 07.09.2011, 17:18:43 »
Oman 850 avain  :)

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa sjvirt

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #24 : 07.09.2011, 17:35:56 »
Tällaisessa avaimessa on ajonesto.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tässä uskossa minä olen elänyt, mutta kai joku kohta toteaa väitteeni vääräksi...

Tuollaiset avaimet on mullaki.

Uskokaamme autossani olevan ajonesto. En siis viitsi maksaa centimeäkään varkausvakuutuksesta.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #25 : 07.09.2011, 17:38:19 »
Tuollaiset avaimet on mullaki.

Uskokaamme autossani olevan ajonesto. En siis viitsi maksaa centimeäkään varkausvakuutuksesta.
Uskoisin tuolla avaimella, että ei ole ajonestoa. Mulla ei ainakaan ollu mutta oli -95 mallinen.

Poissa sjvirt

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #26 : 07.09.2011, 18:35:14 »
Uskoisin tuolla avaimella, että ei ole ajonestoa. Mulla ei ainakaan ollu mutta oli -95 mallinen.

Kerro ihmeessä kuinka sait selville ajonestosi olemattomuuden?

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #27 : 07.09.2011, 18:41:35 »
Kerro ihmeessä kuinka sait selville ajonestosi olemattomuuden?
Tarkkaan en enää muista mutta hälyttimen testauksen yhteydessä sitä muistaakseni kokeilin.
Kuskin ikkuna auki, ovi lukkoon avaimella(ei kaukosäätöä), avain virtalukkoon ja käymään.
Aikaa on kulunut jo muutama vuosi joten en tarkkaan muista teinkö jotain muuta testatakseni koska tosiaan oli vaan hälyttimen toimivuuden testaus.
Hälytin toimi kyllä mutta sen sain selville laittamatta avaimia edes virtalukkoon.   :)

Poissa Kulmamies

• Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #28 : 07.09.2011, 18:51:54 »
Jos "Pomo" on tarkaavainen, niin "sjvirt" lainasi tekstiä mun auton avaimista, joissa on ajonesto :)

Edelleenkään ei pidä sekottaa hälytintä ja ajonestoa. Nuo mun avaimet ovat autosta jossa ei ole edes kaukosäädintä ja ajoneston tunnistus tapahtuu virtalukossa. Eli jos on väärä avain, niin se ei edes käänny virtalukossa ja jos sattuisi kääntymään, niin ajonesto ei tunnista sitä, eikä anna auton käynnistyä.

Poissa pomo

• Group A
  • KOFF ROCK!!
« Vastaus #29 : 07.09.2011, 19:20:54 »
Jos "Pomo" on tarkaavainen, niin "sjvirt" lainasi tekstiä mun auton avaimista, joissa on ajonesto :)

Edelleenkään ei pidä sekottaa hälytintä ja ajonestoa. Nuo mun avaimet ovat autosta jossa ei ole edes kaukosäädintä ja ajoneston tunnistus tapahtuu virtalukossa. Eli jos on väärä avain, niin se ei edes käänny virtalukossa ja jos sattuisi kääntymään, niin ajonesto ei tunnista sitä, eikä anna auton käynnistyä.
On ollu tarkkaavainen kyllä, kommentoin vaan siihen ja kommentoin taas lainaukseen.   :idiot2:  Olipas sekavaa.   :P

Hälyttimen vaan mainitsin sen vuoks kun kokeilin ne samalla kertaa.
Eli avain käänty ja käymään lähti vaikka oli ovet lukossa.

Sen tiedän miten tuossa V70:ssä sen sais testattua, totesin vahingossa ostovaiheessa. Oli ajonesto, ei hälytintä.   8) En tiedä toimisko 850:ssä?

Autoracing  KL-varaosat