Terse, varmaan miljoonas viestiketju aiheesta

Konttorilta hylsy, HC arvot koholla, liitteenä mittaus. Kone käy ilmeisen rikkaalla. Koneen kenkiminen ei auttanut arvojen tiputtamiseen juuri mitään..
Seuraavat tsekkaukset tehty:
Tulpat vaihdettu koneen pyttyjen puristuspaineen mittauksen aikana, kone ei mun mielestä väljä (278tkm).
Molemmat sytkäpuolat vaihdettu (jo puoli vuotta sitten koska alkoivat kuumassa pätkimään)
Lambda anturin signaali skoopattu, sini vaihteluväli 0.2V - 0.9V, taajuus abaut sekunti. Mun mielestä normaali.
Katti otettu irti ja katottu sisään, kennosto on joo siellä ja mekaanisesti ehjä. Tarvikekatti vaihdettu joskus 7v sitten.
Putkistovuotoja ei ole löytynyt.
Kone käy kaikilla kierroksilla tasaisesti mutta pihalla kun käy tyhjäkäynnillä niin haisee kuin ois ryyppy päällä kokoajan.
Koneen lämmöt on normaalit. Orkkis keraaminen katti on aikanaan lähtenyt helisemään ja on vaihdettu halpis tarvikekattiin.
Nyt tulee mieleen muutamia seikkoja mitä lähtisin seuraavaksi:
- Mistä lämpöanturista tuo ECU-boxi tutkii milloin pitää ryyppyä päällä ?, onko tällainen vika realistinen edes ?
- Missä on MAF?, ei ole siinä missä sen luulisi olevan eli filtteriboksin jälkeen heti putken alkupäässä.. onko tässä mallissa ollenkaan ?
Lambda-anturi on orkkis, alkaako se driftaamaan rikkaalle vanhemmiten ja täten seos rikkaalle ja ulkona katin optimialueesta ?, sanotaan et se pitäs vaihtaa ennen 200tkm..
- vanheneeko katti ja miten tietää onko se mäsänä ?
- tulpanjohdot vaihtoon joo, halpa keino
Kiitokset avusta tai vinkeistä.
image hosting