Mitäs tarkoitit?
1. Miten suodatin harventaa polttosyklien väliä = ohjelmisto päästää enemmän täyteen ennen polttoa
vai
2. Miten ajaa niin että sontaa kertyy mahdollisimman vähän nokisuodattimeen ja sitäkautta polttoja tapahtuu harvemmin
2. tarkoitin. Varmaan välttää täyskaasukiihdytyksiä on yksi keino.
V-loppuna tuli ajaltua Satakunnan alueella pienempiä teitä 950km, ja seurattua keskikulus ja hetkellisen kulutuksen mittareita. Jaksolle sattui tod.näk. kolme polttojaksoa (hetkellisen kulutuksen mittarin perusteella). Pariin otteeseen poltto keskeytyi sammuttamisen yhteydessä, uudelleen se käynnistyi vasta reilu 100km kuluttua.
Ensimmäiset sadat kilometrit pääsin 5,5 l/100km, jopa alle. Lopputankkauksessa 1090km ajolla meni 64.5, eli 5.91l (kulutusnäytön perustella 5,8). D3:ssa kulutuksen kannalta optimaalinen kierrosalue on 1400-1800 kierr, eli pienillä kierroksilla vedättäminen ei kannata.
Poltto käynnistyy tarvittaessa jo 1500 kierr. tienoilla ja pysyy päällä tyhjäkäynnilläkin, vasta kokonaan sammuttaminen keskeyttää polton, S/S ei polton aikana pysäytä konetta. Poltoissa menee 20-30 min.
---
Nortti: Kiitos viimeisestä.
>Ainakin näissä uudemmissa ulkoilman / putken sisäpuolen paine-ero tuottaamoottorinohjaukselle
>kelvollisen tiedon kun nokisuodatin on poistettu
Eli 'korjauksena' rautakangella sisuskalut pois ja menoksi?