Kulkukoira  Proturbo

Lämppärin kenno 940 -97

  • 3 Vastauksia
  • 2604 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Roope 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Lämppärin kenno 940 -97
« : 25.10.2017, 16:19:47 »
Vaihto on jo suoritettu jne, mutta piti tämä session tulla tänne avautumaan... >:(
Lämppärin kenno sanoi itsensä oikein olan takaa irti tuossa kotimatkalla, savua pukkasi niin perkelesti tuuletin kanavista sisälle ja lasit vetivät kunnon lima huurut :2funny:
Siinä sitten loput 5km ajoin tallille laseja pyyhkien ja pari kertaa säiliötä täytttäen (jotka löytyivät sitten pelkääjän ja kuskin lattialta...)
Siinä olikin sitten viikonlopun puuhastelut tiedossa, ohjeet auki ja tekemään.

Kaiken sai purkaa etupenkeistä eteenpäin, jäljelle jäi suunilleen sähköt, ratti, mittaristo ja koelauta (katso kuvat)

Siitä sitten kun sai kennon vaihdettua monen painosanan ja kysymysmerkin jälkeen niin piti uusi kenno pantata, tehdä omaviritteinen kiinnitys, koska uudet kiinnikkeet ei tietenkään/todellakaan voi sinne sopia.... siinä sitten pariin otteeseen testasi että läpät aukeavat normaalisti ja että kenno lämpiää hyvin nojoo kaikki OK siihen saakka.... sitten kasaan vain ja lopuksi ihmettelee että miten voi jäädä muutama ruuvi ylimääräiseksi :idiot2: ;D
 Nytten kun on mennyt lämpöasteet alle 5 niin huomaa eron vanhaan kennoon verrattuna, lämpöä tulee ronskisti sanottuna puolet vähemmän mitä ennen ja jos pistät puhaltamaan kovempaa vaikka 4 kohtaan, menee vielä laimeammaksi tuo lämpö. Lyhyesti sanottuna voit olla t-paita päällä autossa 30min jälkeen kun ennen siihen meni varmaan 10min

Letkut mitkä menevät konehuoneen puolelta auton sisätilaan ovat lämpimiä/kuumia voi kyllä pitää kädellä kiinni jonkun aikaa jopa, lämmöt ovat normaalit, ulkoa tuleva ilma ei pitöisi päästä sen enempää kennon ohi miten vanhasta joten jos joku voisi kertoa mikä on avuksi tai missä vika olisin todella TODELLA tyytyväinen! S*

Mattojen, ilmanohjaus putkien ja ym. irroitettujen osien pesu ja koko jumalan kiroama tehtävä vei sen 16h Ei voi muuta siis todeta, että tuossa kyllä mitataan se kuinka tärkeä volvo voi olla sinulle tai sitten vaan jos ei ole halua maksaa vajaa tonnia että volvo sen vaihtaa... :)
PS. pahoittelen jos teksti on epäselvää ja kirjoitusvirheitä varmasti löytyy :)




Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: Lämppärin kenno 940 -97
« Vastaus #1 : 25.10.2017, 16:26:45 »
Jos joku voisi kertoa mikä on avuksi tai missä vika olisin todella TODELLA tyytyväinen! S*
Oletettavasti alumiininen tarvikekenno käytössä? Sama kokemus niistä.
Lisää aiheesta esim. täällä.

Poissa Roope 940

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämppärin kenno 940 -97
« Vastaus #2 : 25.10.2017, 16:29:11 »
Oletettavasti alumiininen tarvikekenno käytössä? Sama kokemus niistä.
Lisää aiheesta esim. täällä.

KYLLÄ! ;D

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämppärin kenno 940 -97
« Vastaus #3 : 21.12.2017, 12:49:42 »
Sama savotta tehty eilen illalla samanvuotiseen ysiin.Tosin vasta purkuhomma,mutta on juurikin niin ****#####***ttumainen operaatio kuin sen tehneet ovat kuvailleet.Onneksi oli vain lievä tihkuminen ja vakiopaikasta,alareunasta.Mattopyykkiin ei tarvitse ryhtyä.Ikkunat se sai silti kunnon möhnään kun lämmöt käänsi täysille.Kädet naarmuilla ja joka paikkaa kolottaa,ne paljon puhutut uudet lihasryhmätkin ovat jo löytyneet kun aamulla yritin ylös sängystä. Kennon vein äsken jäähdyttäjäkorjaamoon uudelleenkennotusta varten.Eikä tule mitään alumiiniviritystä,vaan lupasi tehdä samanlaisen kuin alkuperäinen oli.
 Kannattaako sinne kennon ja kotelon tiivistyspintaan,sinne mistä viima voi puhaltaa ohi,laittaa jotain butyylimassaa tms? Jotain,mikä kestäisi kuumuutta eikä valu pois,ollen samalla elastista,jos samainen vaihtotyö tulee joskus eteen.Mikä olisi hyväksi havaittu tatina? Vai tarviiko sinne laittaa mitään? Ei tuossa alkuperäisessä Harrisonin kennossa ainakaan mitään havaittavaa massaa tai tiivistettä siellä takana ollut.Mahdollista tietysti on,että kenno on joskus jo vaihdettu.
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

 

Carcom Oy  Elekma