Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla

  • 216 Vastauksia
  • 54889 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #90 : 07.11.2017, 23:52:04 »
Mikä tuo pussihousujuttu oikein on, meneekö liian kaupunkislangiksi Kainuulaiselle?
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #91 : 07.11.2017, 23:56:33 »
Mikä tuo pussihousujuttu oikein on, meneekö liian kaupunkislangiksi Kainuulaiselle?

Jostakin löytyi tällainen selitys, joka ainakin minun mielestäni osuu juuri nappiin :D

Lainaus
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #92 : 08.11.2017, 00:26:22 »
sinä olet VRCF:n Hupparivastaava, ketä sinä nimittelet "pussihousuksi"?

Kyllä takkitalkoilijakin saa myös housuista puhua  :nohnoh

Vakavasti ottaen, pidetään muodollinen asema ja siihen liittyvä päätöksenteko erillään mielipiteenvaihto-keskusteluista. Pätee molempiin suuntiin, mutta kukaan ei ole tässä ketjussa omaan auktoriteettiasemaansa vedonnut ja hyvä niin. Sitäpaitsi "hupparivastaava" ei edes ole mikään valta-asema eikä edusta yhdistystä. Ja se kääntöpuoli: roolilla ei voi lyödä mielipiteen esittäjää, kaikki saavat sanoa oman kantansa, niin kauan kuin mielipiteen perusteluna ei vedota siihen rooliin.

* * *

Omalta osaltani täytyy sanoa, että ihmettelen sitä minätiiän-tunteenpaloa jolla monet ovat täysin vakuuttuneita tietävänsä toisten autonkäyttötarpeet. Jos ei muuta niin sitten leimataan köyhiksi ne jotka haluavat autollaan suoriutua niistä jonkun toisen mielestä "harvinaisista" tilanteistakin.

Ihan tulisi mieleen että kun on päättänyt että tämän pitää olla hyvä niin jotakin, mitä tahansa pitää keksiä millä asia saadaan selitettyä niinpäin. Viis siitä onko argumentissa mitään järkeä tai hittoako se kenellekään kuuluu mitä joku toinen haluaa omalla autollaan pystyä tekemään tai miksi tai kuinka usein.

Jotenkin vaikuttaa olevan myös hämmentävän vaikea monien käsittää että jotkut saattavat arvostaa erilaisia asioita. Yksi pitää vaatteita päällä pysyäkseen lämpimänä ja kuivana, toinen haluaa näyttää sexyltä tai kiinnittää huomiota. Keskinäistä varallisuutta ei pysty päättelemään tuosta valinnasta. Aika paljon kulkee tuolla kaupungin kaduilla suht pennittömiä pintaliitäjiä meikissä ja muodissa.

Aivan samalla tavalla yhdelle auton ominaisuuksissa on tärkeää se funktionaalisuus mitä sillä voi tehdä. Henkilö 1A haluaa paljon kamaa mukaan ja 1B perille lyhyessä ajassa. Jonkun toisen mielestä taas on tärkeintä näyttää tyylikkäältä istuessaan siellä kipossa.

Entäpä jos jokainen saisi itse valita mitä autoltaan haluaa?

Ei tarvi saman kipon olla jokaiselle jotakin.

Se että yhden mielestä nämä tämmöiset kurvit ja kaaret näyttää maaliman enitein c00lilta kaikkien muiden silmissä kun itse istuu tyyriinä puikoissa, ei tarkoita sitä että jollekin toiselle se silloin olisi riittävä heidän tarpeisiinsa eikä sitä että kenelläkään ei voisi olla muuta tarvetta autolle kuin näyttää sigamageelta ratissa.

Seuraava joka haluaa lässyttää vanhentuneen tekniikan ihannoinnista ja varallisuudesta voi hetken aikaa katella tuota mun allekirjoitusta ja pitää lässytykset mahassaan. Perkele.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #93 : 08.11.2017, 03:27:35 »
Ttu tää on komediaa parhaimmillaan  :D

Volvon imago oli vuosikymmeniä turvalliset ja käytännölliset autot, kuuluisa kartano-malleistaan.
Nyt se on jonkun muotoililu-insinöörien toimesta pistetty uusiksi, muutama vuosi näyttää oliko kannattava päätös vai ei.

Oma mielipiteeni on että uudet S- ja V90:t näyttää takaapäin aivan hirveiltä! Oikeastaan tää Volvojen muotoilu alkaa mennä malli mallilta kauheampaan suuntaan. XC90 ja 60-sarja vielä menettelee.

Kohta ei tulevaisuuden tuning-hörhöille jää enää muotoja veisteltäväksi lasikuidusta ja uretaanista kun auton valmistajat on jo valmiiksi tehneet toinen toistaan hirveämpiä muoti-dildoja...

En todellakaan ole pussihousu, mutta kyllä mä ennemmin pidän vanhempien mallien puolta niin pitkään kuin mahdollista!

Jos jollain takalasin kuraantuminen on suuri este ostaa pystyperäinen käytännön farkku niin pitäiskö se takalasinpyyhkijä tajuta viiksestä? Vai ollaanko niin avuttomia ettei haluta käyttää sitä?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #94 : 08.11.2017, 07:16:08 »
Mun mielestä makuasia polkee nyt ympyrää ja voitaisiin keskittyä piirtämään parempia periä v90een
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12715
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #95 : 08.11.2017, 07:28:40 »
Pystyperää haluava porukka on pieni mutta äänekäs vähemmistö. Samalla tavalla esim. matkapuhelimista katosi fyysiset numero- ja qwerty -näppäimistöt, mutta valittelua niiden puutteesta kuulee silti paljon. Ei ne mihinkään olisi kadonneet, jos ostajia olisi. Ei mikään firma jätä myymättä sellaista mitä asiakkaat haluavat ostaa.
Tämä, tehtaat tekee sitä mitä enemmistö haluaa ostaa. Tottakai autotehtailla sattunut hutejakin, mutta silloin kokeilut ollu todella outoja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #96 : 08.11.2017, 07:34:07 »
Ttu tää on komediaa parhaimmillaan  :D

Volvon imago oli vuosikymmeniä turvalliset ja käytännölliset autot, kuuluisa kartano-malleistaan.
Nyt se on jonkun muotoililu-insinöörien toimesta pistetty uusiksi, muutama vuosi näyttää oliko kannattava päätös vai ei.

Oma mielipiteeni on että uudet S- ja V90:t näyttää takaapäin aivan hirveiltä! Oikeastaan tää Volvojen muotoilu alkaa mennä malli mallilta kauheampaan suuntaan. XC90 ja 60-sarja vielä menettelee.

Kohta ei tulevaisuuden tuning-hörhöille jää enää muotoja veisteltäväksi lasikuidusta ja uretaanista kun auton valmistajat on jo valmiiksi tehneet toinen toistaan hirveämpiä muoti-dildoja...

En todellakaan ole pussihousu, mutta kyllä mä ennemmin pidän vanhempien mallien puolta niin pitkään kuin mahdollista!


Jos jollain takalasin kuraantuminen on suuri este ostaa pystyperäinen käytännön farkku niin pitäiskö se takalasinpyyhkijä tajuta viiksestä? Vai ollaanko niin avuttomia ettei haluta käyttää sitä?
Kyllä myynti ainakin on reilusti noussut uuden mallin myöden 8)

V90     myynti 1-10.2017  26,144kpl
V70 III myynti 1-10.2015  22,054kpl
V70 III myynti 1-10.2014  22,622kpl
V70 III myynti 1-10.2013  21,420kpl
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #97 : 08.11.2017, 08:07:50 »
Tuossa V90:ssä sivuprofiili (silhuetti) on melkein ainoa kuvakulma, joka korostaa tuota takalasin kulmaa. Tosin, takaylitystä taitaa olla V70:stä enemmän ja kuten Greycap kirjoitti, menee kontin lattialle 110cm pitkä esine, joka ei mene V70:iin kuin kulmittain lattialle.

Olisi mielenkiintoista verrata tuosta takakontin "yläkulmasta" koiraverkkoon etäisyys molemmista ja verrata sitä. Siitähän saisi ihan suoran kuvan, kuinka paljon hukkuu tuohon takalasiin vrt. V70.

Iso kontti se on ja mielestäni kuvissa tuo kulma näyttää suuremmalta kuin todellisuudessa. Valokuvissa tuo V90 on minun mielestä takapäästään ruma kuin rullatuoli (kuten aika moni auto nykyään), mutta livenä sopusuhtaisemman näköinen. Kuukausi takaperin pääsin läheltä moista mustaa kiertelemään ja tutkimaan, minusta livenä keula on hiukan "mitäänsanomattomampi" vrt. valokuva, mutta takapää taas onnistuneempi.


Joku ihmispsykologiaa/valokuvaustekniikkaa ymmärtävä voisi tulla tähän nyt kertomaan, mistä johtuu tuo että usein valokuvissa kappaleet/esineet voivat näyttää paljonkin erityylisiltä kuin todellisuudessa.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #98 : 08.11.2017, 08:17:05 »
Mun mielestä makuasia polkee nyt ympyrää ja voitaisiin keskittyä piirtämään parempia periä v90een

Älkää turhaan rajoittuko pelkkään piirtämiseen - ostakaa V90 ja tehkää 3d-tulostimella mieleiset lisäpalikat. Tai kaivakaa se 440:n tuunaaja esiin. Ei sillä, ei toi V90 istu minunkaan makuun, tosin edellinenkin korimalli on edelleen vähän "ruma". Sitä edelliseen en enää palaisi, se on vain vanhentunut. Muoti muuttuu ja mieltymykset on kaikilla. Jos jokin viimeisestä kolmesta pitäisi ostaa valitsisin kuitenkin tämän tuoreimman.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #99 : 08.11.2017, 08:18:37 »
Aina kun V90 tulee vastaan, sen perä näyttää painavalta. Kuin kontissa olisi puoli tonnia painoa tai nivot loppu. :D

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #100 : 08.11.2017, 08:51:24 »
Paljonko oli viimeisen sukupolven "hinnat alkaen" V70? Entä nykyinen V90?

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #101 : 08.11.2017, 09:21:32 »
Paljonko oli viimeisen sukupolven "hinnat alkaen" V70? Entä nykyinen V90?

Business hinnasto : V70 Classic D2 42000,- ja V90 D3  47000,-  ( ja vastaava V70 D3 44000,- )

https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_V70_classic_business.pdf
https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_VolvoBusiness_V90.pdf

« Viimeksi muokattu: 08.11.2017, 09:23:44 kirjoittanut Kaide »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #102 : 08.11.2017, 09:33:38 »
Iso kontti se on ja mielestäni kuvissa tuo kulma näyttää suuremmalta kuin todellisuudessa. Valokuvissa tuo V90 on minun mielestä takapäästään ruma kuin rullatuoli (kuten aika moni auto nykyään), mutta livenä sopusuhtaisemman näköinen.

Sen luukun kun avaa ja katsoo takaa niin näkymä tuo kovasti mieleen Saab 900:n. Onhan siinäkin suht pitkä lattia vaan ei siinä juuri muuta sitten olekaan.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #103 : 08.11.2017, 09:39:52 »
Ainahan Volvo on tehnyt skeidaa ja huonontanut kuljetuskapasiteettia, runkopatjat ei mahdu mun 945:n konttiin mutta 245:n konttiin mahtuu (niin että kontin luukun saa kiinni). Minkähänlainen älämölö on aikoinaan tullut kun seiskasatasarjalainen farmari on esitelty ;D

Harmittaa myös jos menen ostamaan joskus uuden V90:n eikä voi spontaanisti enää käydä ostelemassa jääkaappipakastimia. Tulisipa joskus päivä että voisit mennä kauppaan ja vaikka pienellä summalla ostamaan palveluna että se jääkaappipakastin tuotaisiin kotia eikä tarvitse omaan autoon mahduttaa. Ehkä jonain päivänä  :idiot2:

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6236
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #104 : 08.11.2017, 10:03:53 »
Ainahan Volvo on tehnyt skeidaa ja huonontanut kuljetuskapasiteettia, runkopatjat ei mahdu mun 945:n konttiin mutta 245:n konttiin mahtuu (niin että kontin luukun saa kiinni). Minkähänlainen älämölö on aikoinaan tullut kun seiskasatasarjalainen farmari on esitelty ;D

Harmittaa myös jos menen ostamaan joskus uuden V90:n eikä voi spontaanisti enää käydä ostelemassa jääkaappipakastimia. Tulisipa joskus päivä että voisit mennä kauppaan ja vaikka pienellä summalla ostamaan palveluna että se jääkaappipakastin tuotaisiin kotia eikä tarvitse omaan autoon mahduttaa. Ehkä jonain päivänä  :idiot2:

Olihan se jo uliuliuli kun seiskasatanen korvasi 200-sarjan ”huonommat talviajo-ominaisuudet!!!”... jne.

No tokihan 200-sarjaa valmistettiin vielä 700-sarjan valmistuksen jälkeenkin.

Ja huonosti oot laittanut runkopatjat sinne jos ei mahdu! Etupenkit pystyyn ja eteen niin meni luukku just kiinni. 10km ajo noin tomaatti-ysillä oli nautinnollisempi kuin seuraava rasti; kyseiset patjat 5-kerrokseen, hissiin ei mahtuneet ja vittumaisen kapea rappukäytävä.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

 

Autoracing  KL-varaosat