Hei vain.
Nyt loppu käpy vollen kanssa ja tarttis vähän jeesiä..
Ostin auton reipas puoli vuotta sitten ja murhetta on ollu vähän liikaa mun makuun..
Viime viikolla katosi tehot enkä nyt äkkiseltään ole niitä takaisin saanut.
Auto on herjaillut tuota DPF:ää satunnaisesti, mutta reippaampi ajomatka on aina korjannut tilanteen.
Otin dpf:än irti, ja pienen tutkimisen ja paineilmakokeilujen jälkeen totesin ettei se ainakaan tukossa ole.
Dpf:n anturi on uusi.
Imusarjan pyörreläppien tanko on irti, mutta sen ei ainakaan tän forumin postien mukaan pitäisi syödä tehoja.
Käytin tänään vikakoodien nollauksessa, joka sammutti moottorin häiriövalon, muttei taikonut tehoja takaisin. Yhden sammutuksen jälkeen valo syttyi uudelleen.
Vikakoodeja löytyi moottoriin liittyen
imusarjan luistin asentoanturin/katkaisimen piiri -> signaalin laskentavika
Hiukkassuodattimen paine-eroanturi
Aikaisemmin on tullut virhe myös egr:ältä ja ilmamäärämittarilta.
Kaikenkaikkiaan on vähä fiuwis että hälyyttelee milloin mitäkin.
Nyt huolimatta tuosta dpfn anturin vikakoodista, auto ei ilmoita dpf:n olevan täynnä ninkuin se on tehnyt aikaisemmin.
Luulin että auto on limp-modessa, mutta nyt epäilen että kyseessä on joku oikea ongelma tehontuotossa..
Oisko kenelläkään mitään vinkkiä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle, ja bonuskysymyksenä kysyisin että minkälainen homma on irroittaa ja putsata egr tästä? Tarvitseeko tilailla tiivisteitä tms ennen purkua?
Kiitoksia vastauksista