Elekma  Autoracing

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>) alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 163 Vastauksia
  • 78942 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10008
Heico taitaa olla niitä ainoita firmoja mistä saa four-c alustaan madallusjousia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa kaksi70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Onko Konin FSD sarjasta kokemusta kolmoskoppaisessa V70:ssa ? Ainakin edellisessä (kakkoskoppainen V70 2,4D -07 Classic) nuo Konin FSD:t toimi todella hienosti alkuperäisten
jousten kanssa. Ajatuksena olisi päivittää nykyisen V70 -09 D5:n alkuperäiskarit Konin FSD:ksi ja pitää jouset vakioina.

Nyt on Koni FSD iskarisarja V70 -09 D5:n alla (vakiojousilla) ja ensituntuman perusteella ajettavuus on samalla erinomaisella tasolla kuin ex Volvokin Koni FSD:n kanssa.
Nyt : V70 -09 D5 Summum Geartronic, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Kaippa tämmöisten luulisi käyvän myös D5- koneella varustettuun, vaikka käypäisissä malleissa lukee vain seuraavaa...?

G&M-madallusjousisarja Volvo V70

Tuotenumero: 12184

Soveltuu automalliin:

Volvo V70 - 2.5T / 3.2 / 2.0D / 2.4D, (korimalli B)

Vuosimalli: 10/2007>
Max. Akselimassat etu / taka: 1270 kg / 1210 kg
Madallus etu / taka: 35 mm
TUV-hyväksytty!


Edit:

Taidankin ehkä madaltua näiden jousien suuntaan..

Eibach Pro-Kit - Volvo V70 (B)
Tuotenumero: E10-84-012-01-22

Soveltuu automalliin:
Volvo V70 (B), 2.5 T, 3.2, 2.4 D, D5
Vuosimalli: 08.07 -
Max. Akselimassat etu/taka: 1270 kg/1220 kg
Madallus etu/taka: 30 mm/30 mm
TUV-hyväksytty

« Viimeksi muokattu: 11.09.2012, 18:58:15 kirjoittanut Gazza »
Tämänhetkiset: Volvo XC90 D5 Executive, Volvo 240 GL ja Volvo S80 V8

Poissa kaksi70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Nyt on Koni FSD iskarisarja V70 -09 D5:n alla (vakiojousilla) ja ensituntuman perusteella ajettavuus on samalla erinomaisella tasolla kuin ex Volvokin Koni FSD:n kanssa.
Ensi keskiviikkona vaihdetaan alkuperäiset takajouset uusiin vakiokorkuisiin , alkuperäiset takajouset ovat kuoleentuneet
jonkinverran edellisen omistajan käytössä.
Madaltavaa alustaratkaisua en edes harkinnut, sillä maalla asuessa maavaraa tarvitaan sekä kesällä että talvella.
Nyt : V70 -09 D5 Summum Geartronic, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Tänään sain Koni FSD:t sekä Eibach madallusjouset (-30mm) lähti tilaukseen. 1,5 viikon päästä satsi alle. :)
Tämänhetkiset: Volvo XC90 D5 Executive, Volvo 240 GL ja Volvo S80 V8

Poissa kaksi70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Tänään sain Koni FSD:t sekä Eibach madallusjouset (-30mm) lähti tilaukseen. 1,5 viikon päästä satsi alle. :)

Kuulostaa melkoisen hyvältä paketilta. 8)
Koni FSD:t + Eibachit, veikkaisin että lopputuloksena on jämäkkä mutta ei liian pintakova alusta  :)
Nyt : V70 -09 D5 Summum Geartronic, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Kuulostaa melkoisen hyvältä paketilta. 8)
Koni FSD:t + Eibachit, veikkaisin että lopputuloksena on jämäkkä mutta ei liian pintakova alusta  :)

Juurikin noilla sanoilla kuvailtava alusta olisi toiveissa. Sen nyt ainakin tietää, että huonommaksi ei varmana mene. :)
Tämänhetkiset: Volvo XC90 D5 Executive, Volvo 240 GL ja Volvo S80 V8

Poissa kaksi70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Ensi keskiviikkona vaihdetaan alkuperäiset takajouset uusiin vakiokorkuisiin , alkuperäiset takajouset ovat kuoleentuneet
jonkinverran edellisen omistajan käytössä.
Madaltavaa alustaratkaisua en edes harkinnut, sillä maalla asuessa maavaraa tarvitaan sekä kesällä että talvella.

Eilen vaihtui syyshuollon yhteydessä taakse vakiokorkuiset uudet Lesjöforsin takajouset.
Takapään käytös parani huomattavasti alkuperäisiin takajousiin verrattuna. Tallissa suoralla
kohdalla mitattuna takapää kohosi Lesjöforsin uusilla jousilla reilun sentin verran aiempaa ylemmäs.
Nyt : V70 -09 D5 Summum Geartronic, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Tänään sain Koni FSD:t sekä Eibach madallusjouset (-30mm) lähti tilaukseen. 1,5 viikon päästä satsi alle. :)

Nyt on setti alla. Mukavan jämäkältä tuntuu alusta, mutta ei ole liian kova. Ja tietenkin tuo 30 millin madallus tuo hieman dynaamisempaa ulkonäköä. :)

Oli muuten melko humoristinen hinta iskunvaimentimien asennukselle, kun kysäisin yhdestä Tamperelaisesta puljusta, joka myy noita Konin iskareita. Pelkkien iskunvaimentien asennus olisi ollut 710 euroa ! :o Melko hyvät tuntitaksat..

Ei muuten tullut jousien mukana mitään TUV-hyväksyntä lappua. Nelipyöräsuuntauslappunen nyt on, mutta ilmeisesti vaatii vielä jousistakin konttorille paperin.
Tämänhetkiset: Volvo XC90 D5 Executive, Volvo 240 GL ja Volvo S80 V8

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Olis varmaan tulossa vakio iskareiden ja jousien vaihto eteen.. Isommissa montuissa ja töyssyissä ikävästi jysähtää jousitus. Ei kolise siis, sillä tavalla että olis tukivarsissa, alapallonivelissä ym väljyyttä. Mukulakivellä, pienemmät töyssyt ja montut menee nätisti ja tasaisesti.

Kysymys kuuluu, että millä iskunvaimentaja jousi setillä saa hyvät ajo-ominaisuudet, olematta pintakova, mutta silti tarpeeksi dynaaminen ja mukava ajettava? Bilstein iskarit ja madallusjousiksi jotku -30-40mm madaltavat? Esim Bilstein+Heico? Bilstein+H&R?

Vai sitten esim tämä, mikä kiinnostais kyllä kovasti ja on kehuttu hieman bilsteinin B6 iskaria pehmeämmäksi, eli Konin Sport:
http://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v70-3/Koni-Sport-Kit-Volvo-V70-3
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 918
Ei muuten tullut jousien mukana mitään TUV-hyväksyntä lappua. Nelipyöräsuuntauslappunen nyt on, mutta ilmeisesti vaatii vielä jousistakin konttorille paperin.
löytyiskö tuosta: http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/42012/2299/E10-84-012-01-22.PDF

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Omasta kopperosta löytyikin tasonsäätö peräpäästä, joten varmaankin täytyy madallus unohtaa.. Vai onko joku näistä uudemmista purkanut tasonsäätöä pois ja laittanut vakio osia tilalle? Auto siis vm.2010.

Onko "vakio" iskareista kokemuksia, että mitkä kannattaa ostaa? Mitkä on parhaat? Mitä ei heti tarvitse vaihtaa uusiin? Ajattelin kuitenkin eteen vaihtaa uudet iskarit ja vakiomittaiset jouset.. Monroe? Sachs? Jokin muu?
« Viimeksi muokattu: 27.12.2012, 16:27:42 kirjoittanut BrahesoundS »
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Kahdesta paikallisesta kysyin iskarit + jouset, niin toisessa Sachs + jouset 350€ ja toinen KYB + Lesjöfors 350€. Kummatkin jouset vakiomittaiset..
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2385
  • www.vrcf.fi
"Tasonsäätö" ei ole sen kummempi kuin ns. Nivomat iskarit... Ainut varuste, joka on mun autosta jäänyt. Jos joku on "dumppaamassa" nivoja voisin olla kiinnostunut.

itse ottaisin mielummin + 2 cm kuin madalluksen, jos joku keksii riittävän yksinkertaisen (lue halvan) keinon.


V70 D5A -09

Poissa BrahesoundS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
No jos tämän tasonsäädöllisen iskarin ja jousen ottaa pois, niin täytyykö tehdä jotain muita fyysisiä toimenpiteitä taikka ohjelmallisia? Mikä tekee tason säädön? Sähkö? Kaasu? Mikä ohjaa tätä säätöä? Jotain antureita yms?

Itse voisin harkita tästä tasonsäädöstä luopumista, jos "normaaleiden" iskareiden ja jousien asennus käy helposti. Uudet tasonsäätö iskarit maksaa n.700€/kpl...
S80 D5 A Summum -07 aj.547tkm
V50 1.6 DrivE Momentum -09 aj.196tkm
Ex: V70 2.4D A Momentum -10
Ex: V70 T5 A -99

 

Ateho  Elekma