Tjaah, harrastaminen jatkuu. Eli jäähdytinnesteen metsästys käynnissä:
Lisäksi tuli purettua soittimen takaa virityksiä pois, että pääsee käsiksi lämmityslaitteen kennoon. Ihan aavistuksen on siinä kosteutta ja varuilta vaihtaa sekin pois, mutta se ei kyllä vuotamista vielä ole ehtinyt varsinaisesti olemaan.
Kaiken hyvän lisäksi ainakin ohjaustehostin ääntää ja laturissakin lie vikaa.
Näkyypä sitä vaan täälläkin olevan laiskottelua päivitysten suhteen..
Mittaristoa tuli fiksattua, se perinteinen pikkuratas oli "valmis".


Samalla pari polttimoa vaihtoon, hieman jännitti kun paljastuikin että sieltä oli moottorin vikavalon kohdalta polttimo otettu pois ja jesarin pala tilalla.. Noh, polttimot paikalleen siihenkin ja valo syttyi sekä sammui. Kaikki tältä osin kunnossa.
Tässä välillähän "sydän" on kokenut täysrempan ja siitä kai pitää jossain vaiheessa kirjoitella pari riviä. Heti voi jo kiitoksen esittää myös
JuHaU:lle, joka oli vähintäänkin merkittävässä roolissa tämän moottoriprojektin onnistumisessa.
Oleellisimmat karkeasti tässä:
Takomännät
H-profiilit
Turbolle ei varsinaisesti tehty mitään, by-pass fiksattu ja hukkaportin tanko uusi. Muuten ei halkeamia tai isompia välyksiä ollut. Alun perin piti ihan tehdä alkuperäisillä ylikoon männillä, mutta saatavuus oli huono/erittäin huono.. Tuli hinta-laatusuhde sitten aikataulun kera eteen ja näin tähän tuli päädyttyä.
OEM+ hengessä siis mennään, eikä mitään ihmeempiä ole tarkoitus tehdä. Häntäpää oli pakoputkistosta huonossa kunnossa, joten Ferritan Sport RST cat-back tuli hankittua. Ei merkittävää eroa äänissä, mutta onhan siinä aavistus vitosen ääntä nyt enemmän.
Automaattivaihteisto oli ihan tehdasuusi, mutta olikin vasta 96-98 malleihin. En tiedä olisiko käynyt, mutta eivät korjaamolla uskaltaneet laittaa kun osa antureista/johdoista oli eri paikassa. Noh, vanhakin nyt pelittää.
Meinasi tosin mennä järki niihin töksähteleviin vaihtoihin, eilen sitten vihdoin tuli katsottua asiaa. Öljyt lämpöiseksi ja mittatikkua katsomaan, järkytys oli kohtuullinen, sillä merkittävästi oltiin alle alarajan. Noin 6dl piti lisätä, että päästiin lämpöisillä öljyillä alaviivalle. Se välihän on aika pieni, joten varoin laittamasta liikaa. Nyt on siellä noin 1/3 asteikosta, kun pienen ajolenkin kävi tekemässä. On taidettu mitata auto sammuksissa öljytaso? Onneksi tässä ei paljoa ennättänyt kilometrejä tulla ja vaihdot pehmeentyi aika merkittävästi.
Huomenna pitää hakea uusi paisarin säiliö, sillä varmaankin konerempan yhteydessä on siihen termostaatilta tulevaan letkin nippaan tullut kipeää ja pieni murtuma havaittavissa sekä nestettä hikoilee läpi.
Leimakin tuli huomautuksitta joku hetki takaperin ja siitä ei kai sen ihmeempiä. Korihommia olisi edessä, heti kun tilanne sen mahdollistaa.
Täytyy sanoa, että edelleen tuntuu oikealta ratkaisulta tämän hankinta automaattina. Mukavan leppoista fiilistelyä joka kerta kun ratin taakse hyppää.
Loppuun vielä sama kuva, jonka päivitin tuonne alkuun.

28.6.2021 @ M/S Silja Europa. Paluumatkalla oli peräkontissa täytettä.
