Elekma  Autoracing

XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma

  • 57 Vastauksia
  • 13139 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #45 : 04.02.2018, 10:39:43 »
Hieno homma! Saitko kannen putsattua?

Tekisin lähiaikoina uuden öljynvaihdon engine flushin kanssa. Saisi loputkin kurat pois.

Ja saitko rahaa takaisin myyjältä? :idiot2:

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #46 : 04.02.2018, 21:07:24 »
Kansi tuli aika hyvin putsattua. Pulloharja, 3litraa löpöä ja tehokas imuri oli työkaluina.
En viitsi myyjältä lähteä nyt kuitenkaan kinuamaan rahaa kun moottori olikin periaatteessa ehjä.

Mutta löytyihän siitä taas uusi vika. Pakopuolen VVT pyörä on väljä. Ei tiivistynyt enää stefaan, vaan ruiskutti öljyt jakopäähän. Tänään aloitin purkamaan niitä irti, mutta on sairaan tiukassa nuo keskipultit. Ei lähtenyt pulttikoneella, ja varren kanssa alkoi lukitustyökalu vääntymään. Eli kansi taas auki ja nokat sellaisenaan koneistamolle. Koitan saada korjattua tuon rikkinäisen. Siitä olikin keskustelua täällä. Postailen kokemukset siihen ketjuun. Öljynpaineen osalta tarina päättyi onnellisesti. Silti, on pakko miettiä mistä tuo V.O.L.V.O on lyhenne. On tämä niin tuskaista ja kömpelöä tämän korjaaminen verrattuna aikaisempiin japseihin. Osat on heppoisia ja jatkuvasti hajoilee jotain. Autosta muuten tykkään kyllä.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2018, 23:04:51 kirjoittanut Teemu L »

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #47 : 09.02.2018, 21:41:58 »
Noniin, sain VVT pyörät korjattua ja moottorin läjään. Starttasin... EI ÖLJYNPAINETTA!! Ei tippaakaan. Normaalisti lähtee sekunnissa ylös moottorin purkamisen jälkeen, mutta nyt ei millään. Viisari ei siis värähdäkään. Laitoin alkuperäisen öljynpaineanturin paikalleen eikä reiästä tullut vaihdon yhteydessä tippaakaan öljyä. Nyt on sitten taas joku juttu öljypumpussa. Vaihdoinhan minä sinne o-renkaan, stefan ja paperitiivisteen. Kaikki piti mennä oikein paikalleen. Huomenna seitsemättä kertaa(!) jakopää auki. Kyllä tää on yks työmaa tämä auto. Näin huonosti tehtyä autoa en ole koskaan omistanut. Hermot menee moisen romun kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2018, 22:18:21 kirjoittanut Teemu L »

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #48 : 10.02.2018, 09:21:40 »
Koko ketjun lukeneena ja jos moottorissa on noin järkyttävän paljon karstaa niin itse öljyn paine vikahan löytyy öljypumpusta,mikäli imusihti on auki.
Kuulet kyllä jos laakerointi olisi pettänyt ja sen takia on paineet hukassa.
Oletan että olet purkanut ö-pumpun atomeiksi ja pessyt karstat pois ja tarkistanut että ylipaine venttiili toimii,se jää hyvin herkästi jumiin jos moottorissa liikkuu paljon karstaa.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa ralli art

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #49 : 10.02.2018, 09:30:52 »
Niin ja kun saat paineongelman kuriin niin Vaihda myös huohotin pönttö ja puhdista putket myös imusarjan päässä oleva banjopultti.kerran moottorissa on noin kauhee sotku,huohotin pönttö on varmasti valmis. Säästyt jatkossa huohotin murheilta.
Löytyy imusarjan alta lohkon etuseinästä.
Volvo S60R 2004 6MT
455 Titanium Grey/Gobi sand.

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #50 : 10.02.2018, 12:15:03 »
Noniin, edellisestä postistani kuulsi läpi lievää pahempi turhautuminen. Nyt ongelma on ratkaistu, oli täysin oma moka. Öljypumpun kiinnityksessä oli paperitiiviste mennyt vahingossa väärinpäin ja tukki painelinjan. Läpivienti oli toisella puolella. Tässä mielestäni eurooppalainen ja japanilainen insinöörityö eroaa toisistaan. Japsissa olisi konstruktio sellainen että sitä ei voisi kasata väärin. Tässäkin tapauksessa tiivisteessä olisi hyvin voinut olla läpivienti molemmilla puolilla. Pointsit Volvolle kuitenkin siitä, että reilu tunnissa oli jakopää ja öljypumppu purettu ja kasattu. Alkaa tulemaan selkäytimestä tämä.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2018, 22:40:57 kirjoittanut Teemu L »

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #51 : 10.02.2018, 13:12:56 »
Hei
Olen suurella mielenkiinnolla seurannut tätä topikkia ja täytyy kyllä myöntää tämän
projektin aloittajalle VOLVO mitalli sinnikkyydestä !!!
,,myös tuo vvt ryörä projekti kuuluu samaan kategoriaan.

ihan vanhan varaosamiehen sydäntä lämmittää kun joku jaksaa tutkia ja selvittää
mistä ongelma milloinkin johtuu!

Tsemppiä :-)

S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #52 : 10.02.2018, 14:38:51 »
Joo hienoa että tekijä jaksoi loppuun asti! Onko tosiaan noin että tolla on ajettu sitä 25tkm öljynvaihtoväliä, ehkä vähillä kilsoilla enemmän kuin vuosi ja sillä saatu kone täyteen karstaa? Vai oliko tuo jäänyt huoltamatta kokonaan?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #53 : 10.02.2018, 16:42:16 »
Joo hienoa että tekijä jaksoi loppuun asti! Onko tosiaan noin että tolla on ajettu sitä 25tkm öljynvaihtoväliä, ehkä vähillä kilsoilla enemmän kuin vuosi ja sillä saatu kone täyteen karstaa? Vai oliko tuo jäänyt huoltamatta kokonaan?

Hieman OT

minulla itselläni on saman tapainen ilmeisesti erittäin huonosti huollettu kärry
vvt pyörä jouduttiin vaihtamaan n 175 tkm kohdalla,sanoivat huollossa että
ei ole taidettu öljyjä pahemmin vaihdella tai ylipitkät vaihtovälit tai  sitten väärät halpis öljyt syynä kulumiseen.
myöskin öljyloukku oli täysin tukossa joten sekin piti uusia kaikkine putkineen ym.
,,,polttoianesuodatin oli myöskin vaihtamatta ja miltei puhki ruostunut.
moottori toimii nyt aivan ok vedot tallella,mutta käyntiääni kaipaisi venttiilivälyksien säätöä koska ilmeisesti heikkolaatuinen öljy tai liian pitkä vaihtoväli on aiheuttanut mekaanista kulumista venttiilikoneistossa,,,koneisto naksuttaa.
...vaihtelin tuohon masinaan mobil 0w-40 öljyt+suod ja ajoin niillä 3000km ja taas samat öljyt ja 3000km+suod
nyt olen ajellut tuolla n 6000tkm + 2vuotta ja öljynvaihto on ihan kohta
,,,öljynpaineongelmia ei ole ollut missään vaiheessa.

S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #54 : 10.02.2018, 22:52:35 »
Nyt vaikuttaisi pelaavan. Katsotaan saanko huomenna hinattua tällä 1700kg puukuorman. Perushuollot on tehty säännöllisesti huoltokirjan mukaan. Tässä on 25tkm öljynvaihtoväli ja auto on tuotu muutama vuosi sitten Ruotsista. Tulpatkin oli ”Volvo” merkkiset kun ne vaihdoin. Näyttää siis siltä että huolto-ohjelman mukainen öljynvaihtoväli tosiaan rikkoo koneen ennen 300tkm, ainakin tässä tapauksessa.
Entinen omistaja oli lienee säikähtänyt öljynpainevaloa ja mystisiä sähkövikoja ja hankkiutunut eroon. Sain tämän n. 6000eurolla, ja nyt on viat korjattu. Vikakoodeja tulee enää CEM-1D04 ja ECM-531D. Mitähän noi käytännössä tarkoittaa...?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #55 : 11.02.2018, 00:03:22 »
PPC1-lukija sanoo seuraavat, mulle tulee ensin mieleen että auto on ehkä viritetty softalla tai EGR suljettu ohjelmallisesti ja nyt se huomaa että softat ei alkuperäiset?

CEM-1D04 ECM, software
ECM-531D Control module
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Teemu L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 85
  • www.vrcf.fi
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #56 : 11.02.2018, 20:04:55 »
Joo, noi ne on, ja kun poistan niin aina tulee uudelleen. Mitenhän nuo softaversiot tai EGR tulppaukset saisi selvitettyä? Tuo on kyllä aika pirteän tuntuinen. Ihan eri luokkaa kuin edellinen 2.9 litrainen S80.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6403
Vs: XC90 2.5t kummallinen öljynpaineongelma
« Vastaus #57 : 12.02.2018, 07:20:57 »
Varmaan joku joka kirjoittaa lastuja osaisi tuon parhaiten selvittää
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

RallyBaron  Samppasport