Samppasport  Futurez

Uusi S60/V60/V60CC

  • 402 Vastauksia
  • 54710 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1442
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #390 : 02.08.2019, 11:16:41 »
Muuten kovinkin täsmällisesti toimivassa autossa on alkanut häiritsemään vakionopeudensäätimen epämääräisyys. Ei tarvitse olla kuin pientä loivaa mäkeä, niin nopeus seilaa +-6 asetetusta. Tuossa on puolet liikaa vaihtelua omaan makuun.
Vaikuttaisi olevan jotain häikkää. Ainakin V90 pitää nopeutensa +-2 ja jarruttaa voimakkaasti alamäessä. Onko sulla adaptiivinen vakkari?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #391 : 02.08.2019, 12:39:09 »
On adaptiivinen, ja se toimii ihan järkevästi kun edessä menee porukkaa. Toi +-6 esiintyy tyhjällä tiellä.
Pitääpä kokeilla vaikuttaako ajomoodin valinta vaihteluun.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #392 : 02.08.2019, 21:31:39 »
Erikoiselta kuulostaa kyllä, ei ole tosiaan kuin se +-2 maksimissaan, yleensä 1.
V90 D4 AWD Inscription

Poissa kooamkoo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #393 : 02.08.2019, 22:38:55 »
Vaikuttaisi olevan jotain häikkää. Ainakin V90 pitää nopeutensa +-2 ja jarruttaa voimakkaasti alamäessä. Onko sulla adaptiivinen vakkari?

Itseäni on myös ihmetyttänyt (S90:ssä) vakkarin toiminta tyhjällä tiellä. Ylämäessä kyllä pitää hyvin nopeuden, mutta alamäessä antaa kiihtyä +4...5km/h yli asetuksen ennen kuin alkaa käyttämään jarruja. Sitten tosiaan voimakkaasti.
Tämä comfort-moodilla, muuta en ole koittanutkaan mutta tuskin ecolla ainakaan enempää jarruja käyttää.
- Volvo S90 D4 Inscription -

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1442
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #394 : 02.08.2019, 23:16:41 »
Itseäni on myös ihmetyttänyt (S90:ssä) vakkarin toiminta tyhjällä tiellä. Ylämäessä kyllä pitää hyvin nopeuden, mutta alamäessä antaa kiihtyä +4...5km/h yli asetuksen ennen kuin alkaa käyttämään jarruja. Sitten tosiaan voimakkaasti.
Tämä comfort-moodilla, muuta en ole koittanutkaan mutta tuskin ecolla ainakaan enempää jarruja käyttää.
Muistanko aivan väärin, mutta eco moodissa heittää alamäessä vapaalle ja vauhti kasvaa aivan päättömästi. Tulee kanssa ajeltua yleensä comfortilla ja joskus individualilla vähän kankeamman ohjausvasteen kera.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Imot

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #395 : 03.08.2019, 01:00:00 »
Muuten kovinkin täsmällisesti toimivassa autossa on alkanut häiritsemään vakionopeudensäätimen epämääräisyys. Ei tarvitse olla kuin pientä loivaa mäkeä, niin nopeus seilaa +-6 asetetusta. Tuossa on puolet liikaa vaihtelua omaan makuun.
Aika paha, nykyisessä Baijerilaisessa vaihtelu on luokkaa +/-1 ajotilasta riippumatta. Toivottavasti toi on vika - ja toivottavasti se saadaan korjattua. 12 km/h vaihteluväli tarkoittaa käytännössä sitä, että välillä oot tien tukkona ja toisessa päässä napsahtaa rikesakko  >:(

Poissa Scraab

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #396 : 08.08.2019, 08:19:56 »
Muistanko aivan väärin, mutta eco moodissa heittää alamäessä vapaalle ja vauhti kasvaa aivan päättömästi. Tulee kanssa ajeltua yleensä comfortilla ja joskus individualilla vähän kankeamman ohjausvasteen kera.
Adaptiivisen vakkarin ollessa käytössä omassa S90 vaihtelu on tyypillisesti tuo +/- 1, eikä ajotila vaikuta toimintaan. "Coasting" toimii tietyin ehdoin "jalalla" ajaessa, ja silloin auto rullaa todella hämmästyttävän kevyen oloisesti. Kiharaisella, keskiviivattomalla mökkitiellä, jossa joutuu aktiivisemmin ajamaan, väki tulee rullatessa perä edellä vastaan. Eiköhän 60 toimi kunnossa ollessaan samoin?

Jos suinkin tie sen sallii, minulla Pilot assist on kytkettynä, ja matka taittuu todella leppoisasti. Työmatkakin on herkkua, kun loppupäässä on reilu kymppi länsi-suomalaiseksi tieksi poikkeuksellisen ehjäpintaista mutkatietä, jossa on jopa tuoreet kaistamaalaukset, ja auto ajelee itsekseen. Voisi tuota holhoussykliä ainakin kolminkertaistaa, vaikka tottumuksen myöstä sangen vaivattomalla otteella auto tuntee kuljettajan läsnäolon.

Samalla tiellä järjestelmät myös kerran pelästyttivät pahanpäiväisesti, onneksi se tapahtui hiljaisena viikonlopun päivänä. Nopeusrajoitustoiminto oli lipsahtanut päälle, ja auto jarrutti 80>50 todella yllättävästi. Syynä oli kartta-aineiston virhe, mutta arkiaamuna peräänajosuoja olisi suurella todennäköisyydellä joutunut tositoimiin.

Tuossa kohtaa en ymmärrä auton suunnittelijan logiikkaa: Toimiva liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, mutta rajoitustieto otetaan jostain Heren tietokannoista! Omalla logiikalla auton pitäisi "elää" havaitsemiensa merkkien perusteella -omani ei ainakaan vaalimainoksista piitaanut, vaikka aiheesta kirjoiteltiin lehtien palstoilla.  Vai saikohan meppi-Silvian pärstä sen sulkemaan silmänsä.. 8)
S70 T5, luottopeli
S90 D4, mikä lie..rimpula, iCar
ex V40 2.0 -97, hollantilainen sähkövika

Poissa Makro16

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #397 : 09.08.2019, 04:27:30 »
Tupsahti sähköpostiin pieni yllätys tänään siniseltä: ”Volvosi valmistus on käynnistynyt”. Yllätys siksi, että toimitus on sovittu vasta joulukuuksi  ???  Meinaakohan ne oikeasti ruveta sitä jo nyt vääntämään kasaan, vai onko viesti lähtenyt ihan muuten vain?

Edit: Ja siis V60 T8 kyseessä.

Itelläkin piti tulla 22.11 mutta tuli ilmotusta autoliikkeestä että 10.10 saisin autoni. Kyseessä myös V60 T8  :)

Noista vuosimallin eroavaisuuksista vielä niin sanokaas miksi Volvo on ottanut näistä V60 T8:sta sähköisesti kaatuvat takapenkit napin pois vm. 20 mallista?? Se löytyy vielä 19 mallisista.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2019, 04:33:34 kirjoittanut Makro16 »

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #398 : 09.08.2019, 08:41:10 »
Adaptiivisen vakkarin ollessa käytössä omassa S90 vaihtelu on tyypillisesti tuo +/- 1, eikä ajotila vaikuta toimintaan. "Coasting" toimii tietyin ehdoin "jalalla" ajaessa, ja silloin auto rullaa todella hämmästyttävän kevyen oloisesti. Kiharaisella, keskiviivattomalla mökkitiellä, jossa joutuu aktiivisemmin ajamaan, väki tulee rullatessa perä edellä vastaan. Eiköhän 60 toimi kunnossa ollessaan samoin?

Jos suinkin tie sen sallii, minulla Pilot assist on kytkettynä, ja matka taittuu todella leppoisasti. Työmatkakin on herkkua, kun loppupäässä on reilu kymppi länsi-suomalaiseksi tieksi poikkeuksellisen ehjäpintaista mutkatietä, jossa on jopa tuoreet kaistamaalaukset, ja auto ajelee itsekseen. Voisi tuota holhoussykliä ainakin kolminkertaistaa, vaikka tottumuksen myöstä sangen vaivattomalla otteella auto tuntee kuljettajan läsnäolon.

Samalla tiellä järjestelmät myös kerran pelästyttivät pahanpäiväisesti, onneksi se tapahtui hiljaisena viikonlopun päivänä. Nopeusrajoitustoiminto oli lipsahtanut päälle, ja auto jarrutti 80>50 todella yllättävästi. Syynä oli kartta-aineiston virhe, mutta arkiaamuna peräänajosuoja olisi suurella todennäköisyydellä joutunut tositoimiin.

Tuossa kohtaa en ymmärrä auton suunnittelijan logiikkaa: Toimiva liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, mutta rajoitustieto otetaan jostain Heren tietokannoista! Omalla logiikalla auton pitäisi "elää" havaitsemiensa merkkien perusteella -omani ei ainakaan vaalimainoksista piitaanut, vaikka aiheesta kirjoiteltiin lehtien palstoilla.  Vai saikohan meppi-Silvian pärstä sen sulkemaan silmänsä.. 8)

Suunnittelijan logiigasta vielä lisää sen verran, että miksiköhän nopusrajoituskilpi -avustinta ei saa päälle ACC:n kanssa? Olisi kiva lisä tuohon ACC:hen tuo, että seuraisi automaattisesti liikennemerkki nopeutta. Ja vielä siten että se muistaisi joka kilven jälkeen paljonko haluan ajaa "ylinopeutta". Saksalaisista ainakin MB osaa tämän. Tämäkin ja pari muuta kummallisuutta olisi helposti korjattavissa ohjelmistopäivityksellä. Mulla ajoneuvona siis V90 T8.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2019, 09:35:30 kirjoittanut Häätäjä »

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #399 : 09.08.2019, 16:09:39 »
Noista vuosimallin eroavaisuuksista vielä niin sanokaas miksi Volvo on ottanut näistä V60 T8:sta sähköisesti kaatuvat takapenkit napin pois vm. 20 mallista?? Se löytyy vielä 19 mallisista.

Villi veikkaus: Joku on ameriikoissa jättänyt ostokset takapenkille ennen napin painamista, ja hakee korvauksia. Tokihan se on valmistajan syy  :idiot2:
V90 D4 AWD Inscription

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #400 : 09.09.2019, 10:41:52 »
Sarjassa pikkuvikoja jotka ei vaikuta ajamiseen, mutta ärsyttää:

Mittariston kirkkaus on mennyt pari kertaa kesken ajamisen täysille, kirkkauden säätörulla ei vaikuta mihinkään tuossa tilanteessa. Auton sammutuksen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen kaikki pelaa taas normaalisti.

Epätarkka vakionopeudensäädin on ominaisuus eikä vika. Alamäessä tehokkaampi jarrutus/regenerointi alkaa vasta kun nopeus ylittää asetetun +5 tai +6 verran. Ylämäessä tilanne ei ole ihan niin paha, mutta välillä kun polttomoottori on sammuksissa ja veto pelkällä sähköllä, vauhti ehtii tipahtaa -4 asetetusta ennekuin bensakone lyödään tulille.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #401 : 01.10.2019, 10:25:15 »


Ajelin yksi aamu töihin pikkutietä, nopeutta noin 60 km/h. Yhtäkkiä kesken vasempaan kaartavan mutkan ratti nykäisi oikein kunnolla, tyyliin löi käsille. En siis osunut mihinkään kuoppaan tai vastaavaan, vaan tilanne tapahtui täysin ennalta aavistamatta. Onneksi olin hereillä ja tukeva ote ratista, muuten olisi voinut lähteä tangentin suuntaan. Nykäyksen jälkeen ohjaustehostin lopetti toimintansa eikä vakkarikaan mennyt enää päälle, nilkutin auton duuniparkkiin.

Parin tunnin päästä ajoin auton siniselle, yllättäen kaikki tuntui toimivan ihan normaalisti. Auto jäi pajalle, lukivat vikakoodit, en nyt muista tarkkaan mitä huoltohenkilö sanoi, mutta jotain koodia tehostin(kin) valitti. Päivittivät pari ohjelmistomodulia (ohjaustehostimeen ei ollut päivityksiä), kokeilivat autoa muutaman kerran, mutta vika ei tullut uudestaan päälle. Todettiin yhteisymmärryksessä että softavika, ei tollaista saisi sattua varsinkaan näin kriittisessä komponentissa, mutta näillä eväillä vikaa ei saada tarkemmin selvitelttyä. Kovaa ajoa ja jos vika uusii niin tervetuloa uudelleen.

Puristin rattia aika paljon normaalia kovempaa kotiinpäin ajaessa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1442
Vs: Uusi S60/V60/V60CC
« Vastaus #402 : 01.10.2019, 12:46:09 »
Sähköinen ohjaustehostin... sillä meni vaan bitti poikittain.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Elekma  Autoracing