KKD Motorsport  Samppasport

Uusi V60 2019

  • 307 Vastauksia
  • 35100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #270 : 08.11.2018, 21:12:52 »
Kävin kans tänään katsomassa ja on hieno laite tuo uusi V60.

Onko mitään haisua että koska T6 hybridin hintoja olisi tiedossa tai autoja maassa? Myyjä ei oikein sanonut juuta eikä jaata. T8 toimitukset menee kuulemma jo ens vuoden syksyyn jos nyt tilaisi.

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3971
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #271 : 09.11.2018, 10:36:47 »
Kävin kans tänään katsomassa ja on hieno laite tuo uusi V60.

Onko mitään haisua että koska T6 hybridin hintoja olisi tiedossa tai autoja maassa? Myyjä ei oikein sanonut juuta eikä jaata. T8 toimitukset menee kuulemma jo ens vuoden syksyyn jos nyt tilaisi.

Kuulemma 2019 mallisto myyty jo T8 osalta.
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #272 : 11.12.2018, 21:28:20 »
Mä hain tänään oman V60:n karvalakkimallin D3 Business aut

5850km nyt ajeltu. Tällä menoa tulee yli 100tkm vuodessa  ;D

Reilut 20500km nyt mittarissa. Auto ollut pian siis kolme kuukautta. Tätä vauhtia tulee enää 80tkm vuoteen eli tahti on hiipunut.

Yksi rengasrikko tullut ja moottorin vikavalo syttyi samalla sekunnilla. Eli kolmisen viikkoa sitten ajelin tie 25:lla ohituskaistaa ja vasen eturengas osui johonkin, jonka seurauksena ratti alkoi vähän täristää ja moottorin vikavalo syttyi. Ajoin sivuun ja tutkin rengasta, mutta en kuitenkaan löytänyt mitään. Soitin Volvon tiepalveluun, jossa sanottiin, että autoa olisi hyvä näyttää merkkihuollossa vikavalon takia. Lahdessa olisi kuulemma lähin ja käskettiin ajamaan sinne. Lupasivat lähettää sinne "raportin etukäteen". Kello oli noin 14 perjantaina iltapäivästä. Lahden Autosalpaan ehdin noin klo 15. Siellä eivät kuitenkaan tienneet asiasta mitään ja "eivät ehdi tehdä mitään". Kuulemma pitää varata aika ja seuraavia olisi ehkä seuraavalla viikolla. Lähdimpä sitten ajelemaan ja soitin uudelleen tiepalveluun. Siellä sitten sanottiin, että voin ajella viikonlopun, koska vikavalo on oranssi eikä punainen. Matka jatkui sitten kohti Juvaa, mutta pitkälle en päässyt kun rengaspaineen valvonta hälytti. Vierumäen Matkakeitaalla laitoin sitten peräkontista paikkausaineen renkaaseen ja onneksi se piti.

Seuraavalla viikolla sitten keskiviikkona sain auton Turussa Keskusautohallille. Vikavalo oli syttynyt AdBlue-järjestelmästä ja ei kuulemma voi mitenkään liittyä rengasrikkoon. Olivat tyhjentäneet koko AdBlue-järjestelmän, mitanneet aineen pitoisuudet yms, mutta mitään vikaa eivät löytäneet. Vika ei ole uusiutunut tuon jälkeen.

Rengasta näytin Euromasterilla ja siitä löytyi pultti tai ruuvi. Saatiin vielä paikattua.

Erikoinen tapaus kaiken kaikkiaan? Tiepalveluunkaan ei nyt herännyt kovin iso luottamus. Lahden Autosalpakaan nyt mitenkään erityisen palvelualtis ollut kun eivät viitsineet vikakoodia lukea vaikka kerroin, että kyseessä on 2 kuukautta vanha auto, minulla oli neljä henkeä kyydissä ja vielä noin 800km jäljellä ennen maanantaita. Olisihan se vikakoodien luku ehkä ottanut sen 10minuuttia ja saanut laskuttaa maahantuojaa tai leasing-yhtiötä? Ehkä se sitten olisi ollut niin iso paperityö?

Sopiikohan autoon muuten ihan tavallinen OBD2-lukija? Uskaltaakohan tuollaisen Bluetooth-lukijan laittaa kiinni? Ei ole tarkoitus koodeja nollata, mutta näkis tienpäällä mikä vikakoodi siellä on.

Löytyy myös iCarSoft i906. Mahtaako toimia?

Muita huomioita:
- Öljyn taso on jo todella alhaalla vaikka huoltoon on 9500km. Joskus jopa näyttää, että enää 1/5 jäljellä. Parin päivän päästä se on kuitenkin saattanut nousta taas tasoon 1/3. Vaihtelee siis kokoajan. Alunperin oli toki siis täynnä.
- Aika usein mittariston/kojelaudan valaistus menee ihan maksimi kirkkaudelle. Silloin ei auta vaikka mitä säätäisi ratin vasemalla puolella olevasta potikasta. Palautuu muutaman minuutin kuluttua. Lienee jokin bugi?

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #273 : 12.12.2018, 06:29:38 »
Yhden ainoan kerran on meidän perheen Volvoihin tullut sellainen vika joka keskeyttää matkanteon tai oikeammin vaimo ei päässyt edes liikeelle kun lähtiessä XC60 D5 awd:n ilmastoinnin kompura leikkasi kiinni, silloin vaimo soitti Volvon tiepalveluun ja pihaan tuli hinuri alle 15 min odotuksella jonka lavalla oli sijaisauto jonka jätti vaimolle käyttöön. Tuolloin XC oli jo yli 2 vuotta vanha ja ajettu n.65 000 km joten takuut ummessa mutta koska noissa ilmastoinnin kompuroissa oli ollut jotain vikoja ei koskaan kukaan edes pyytänyt minulta penniäkään rahaa korjauksesta ainut asia mistä ottivat yhteyttä oli että ilmoittivat mikä on vika ja milloin auto on valmiina noudettavaksi huollosta. Vaimo ajeli muutaman päivän sijaisautolla eikä sekään maksanut mitään. Muutaman kerran näissä uudemmissa Volvoissa on tuo Volvo OnCall keskus soittanut minulle kun auton varashälytin on lauennut, toisella kertaa oli tosi kyseessä kun yrittivät murtautua autoon Helsinki Vantaan lentokentän parkkihallissa mutta heille tuli kiire poistua paikalta kun hälytin rupesi soimaan (viereiseen Toyotaan oli murtauduttu) toisella kertaa jäi epäselväksi oliko väärä hälytys vai mikä. Tällöin kysyivät pääsenkö tarkistamaan auton vai en ja kun sanoin että en niin lupasivat seurata ettei auto liiku ennen minun ilmoittamaa paluu aikaa. Tuohon Volvojen Öljyntasoon tai öljynkulutukseen sen verran ettei yksikään minun Volvo ole vienyt öljyä niin että 30 000 km vaihtovälillä tarvitsisi lisätä öljyä, edellinen V90 D5 awd  kulutti sen verran että uutena oli mittariston näytön mukaan öljynpinta 3/4 täynnä ja 30 000 km huoltoon viedessä näytti 1/4 eli ei vielä edes alarajalla. Innolla odotan tulevaa V60 T8 R-Desing autoa, nyt näyttäisi että se tulee jo helmikuun puolessa välin minulle.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 315
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #274 : 12.12.2018, 08:52:59 »
Sopiikohan autoon muuten ihan tavallinen OBD2-lukija? Uskaltaakohan tuollaisen Bluetooth-lukijan laittaa kiinni?




Em Vgate toimi V90:ssä - oletan että V60:nen on kokolailla sama paketti - Torquen kaverina loistavasti.
XC40:ssä piti myös kokeileman, mutta kadonnut jonnekin tallin perukoille eikä ole vielä löytynyt.

Löytyy myös iCarSoft i906. Mahtaako toimia?

Hmmm... eipä tuo tullut mieleen - hyllyssä sekin on - kun olisin halunnut logittaa moottorin lämpöjen nousua weban kanssa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #275 : 14.12.2018, 15:47:11 »
Tältä näyttää nyt:


Huomenna kun lähtee niin todennäköisesti noussut about lukemaan 2/3  :D

Huollon mukaan öljyä saa itse lisätä ainoastaan jos auto sitä pyytää ja sain mukaan 0,5 litran purkin. Nähtäväksi jää joutuuko lisäämään. Huoltoon siis reilut 9000km.

Minä koitan noita omia lukijoita, tuskin niillä nyt rikki mitään saa.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2018, 15:49:36 kirjoittanut visi »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1094
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #276 : 14.12.2018, 18:00:06 »
Tältä näyttää nyt:


Huomenna kun lähtee niin todennäköisesti noussut about lukemaan 2/3  :D

Huollon mukaan öljyä saa itse lisätä ainoastaan jos auto sitä pyytää ja sain mukaan 0,5 litran purkin. Nähtäväksi jää joutuuko lisäämään. Huoltoon siis reilut 9000km.

Minä koitan noita omia lukijoita, tuskin niillä nyt rikki mitään saa.
Aika paljon on öljymäärä vaeltunut. Ei ole itsellä tuohon tahtiin vähentynyt, vaan on pysynyt kokolailla samassa n. 14 tkm ajan (V90 D3). Ajattelin kyllä tehdä välivaihdon öljyille joka tapauksessa.

Normi OBD-lukija toimii moottorin vikakoodien lukuun.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 315
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #277 : 15.12.2018, 08:57:01 »
Aika paljon on öljymäärä vaeltunut.

On V90 D4 89tkm kertaakaan ei tarvinnut öljyö lisätä, eikä vajunut edes puoleen huolto väillä, XC40 D3, kymppitonni kohta mittarissa eikä öljytaso oli vajunut kuin 1/20 asteikosta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3971
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #278 : 15.12.2018, 11:44:10 »
On V90 D4 89tkm kertaakaan ei tarvinnut öljyö lisätä, eikä vajunut edes puoleen huolto väillä, XC40 D3, kymppitonni kohta mittarissa eikä öljytaso oli vajunut kuin 1/20 asteikosta.
Mulla on vasta3tkm rikkumassa. Olikos se näissä uudemmissa että tarkastetaan käydessä?
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1094
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #279 : 15.12.2018, 15:45:57 »
Mulla on vasta3tkm rikkumassa. Olikos se näissä uudemmissa että tarkastetaan käydessä?
Samaa näyttää oli käynnissä tahi sammuksissa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3971
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #280 : 15.12.2018, 15:49:29 »
Samaa näyttää oli käynnissä tahi sammuksissa.
Ok :)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa visi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #281 : 27.12.2018, 22:34:25 »
Aika paljon on öljymäärä vaeltunut. Ei ole itsellä tuohon tahtiin vähentynyt, vaan on pysynyt kokolailla samassa n. 14 tkm ajan (V90 D3). Ajattelin kyllä tehdä välivaihdon öljyille joka tapauksessa.

Joululomareissulla Etelä-Pohjanmaalla ja näin kävi


Onneksi kävin huollosta pyytämässä öljypurkin, joten oli takakontissa öljyä mitä lisätä :o

Onkohan tämä nyt normaalista poikkeavaa eli 22500km takana ja litran vaati lisää? Eihän tämä mikään VAG-moottori pitäisi olla :nohnoh

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1094
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #282 : 27.12.2018, 23:11:09 »
Joululomareissulla Etelä-Pohjanmaalla ja näin kävi


Onneksi kävin huollosta pyytämässä öljypurkin, joten oli takakontissa öljyä mitä lisätä :o

Onkohan tämä nyt normaalista poikkeavaa eli 22500km takana ja litran vaati lisää? Eihän tämä mikään VAG-moottori pitäisi olla :nohnoh
Ei tuo ole normaalia, että uusi auto pyytää lisäämään öljyä. Itsellä on kokemusta kahdesta D4204T- moottorista eikä kumpikaan kuluta yhtään... tai sitten öljy korvautuu dieselillä, mutta määrä pysyy samana.

Mielenkiintoinen takuuvääntö sulla tiedossa. Volvon mielestä saa tietysti kuluttaa jotain 1L/1000km.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 836
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #283 : 28.12.2018, 00:04:08 »
Eikö ainakin joskus ollut Volvolla että 0,5 litraa 1000 km on normaalin rajoissa? Vageissa taisi olla se litra ja M sarjan bemussa jotain litran ja kahden välillä. Wankeli taitaa olla enää pahempi öljysyöppö kun niissä suositus (harrastajien mielestä) 200-300 km välein öljyjen tarkistus ja tarvittaessa lisäys.
Volvo V70 T6 AWD 2009
Ex: Volvo V50 1.6D Drive 2011
Ex: Volvo 940 B230FT aut. -97
Ex: Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00

Poissa Ribbe

  • Pehmeän beige
  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9598
Vs: Uusi V60 2019
« Vastaus #284 : 28.12.2018, 07:29:49 »
Onkohan tuo uutena ollut ylärajalla? Normaalisti ylä- ja alarajan väli on tuon litran. Vikaa on autossa jos ei yhtään kuluttaisi öljyä

 

Elekma  Autoracing