Kulkukoira  Proturbo

Lisävaloista juttua

• 2300 Vastauksia
  • 908514 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa V-O

• De Luxe
  • *
Vs: Lisävaloista juttua
« Vastaus #2295 : 01.12.2024, 09:58:45 »
Muistan edelleen... Minulla oli haasteita samaisen mokkulan kanssa... Auto oli V60 2016, eli sama kai se.

Volvon omalääkäri merkkasi johtonippuun pelkääjän puolen valoumpion taakse sen oikean johdon. Kotona sit umpio irti ja anturi kiinni. Ei lähteny toimimaan, ei millään toiminu valot oikein. Auto sammuksissa, valot paloi omia aikojaan jnejne. Kaikki käyty kolmeen kertaan ohjeesta läpi. Kaikkien piti olla ok.

Noh ei muuta kuin pers penkkiin ja miettimään. Sitten en muuta keksiny kun omasta alufoliohatusta suikale alufoliota ja pyörittelin sen hall-anturin ympärille reilun kerroksen ja laajalti. Ja kas sitten alkoi valot toimimaan ja toimivatkin koko ajan kun auto minulla oli.

Toki, enhän minä tiedä oliko se just toi alufolio joka auttoi mutta noin se minulla meni... Valojen johtonipusta meni niin monta yksittäistä johtoa anturin läheltä, että kuvittelin niiden muiden virtojen sotkevan ton anturin ajatusmaailmaa...

« Viimeksi muokattu: 01.12.2024, 10:00:22 kirjoittanut V-O »

Poissa Kalle37

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2296 : 01.12.2024, 12:51:58 »
Juu.  Kyllä folio kikalla lähti toimimaan.
Volvo V70 2,5T-04 Volvo V40 CC T5 awd -15
Volvo V60 T5 -18

Poissa V-O

• De Luxe
  • *
« Vastaus #2297 : 02.12.2024, 18:18:31 »
Hyvä että valot toimii!

En muuten ole aiemmin kenellekään paljastanut millä Volvossa lisävalot toimii...

Poissa sikalintta

• Grand Luxe
  • **
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
« Vastaus #2298 : 06.01.2025, 20:16:21 »
Tässä haarukoinut jonkunnäköistä lisävalosettiä V70 mk2 keulalle. Miellyttäisi laittaa 3 kpl 9" pyöreitä, mutta melko hankala on löytää sellanen setti millä sais referenssiluvun jäämään sataan. Oletan että noissa perus faceliftin halogeenivaloissa on referenssiluku 20 / umpio, en kyllä äkkiseltään ees löytäny mitään merkintää niistä.

Mutta siis, aika vähissä on 9" valot missä referenssiluku 20/lamppu. Ei ole oikein kokemusta aiheesta, miten tarkasti esim. noita referenssilukuja syynätään konttorilla, tai jos esim lisäpitkien parkit on kytkettynä niin tuleeko sanomista?
D5244T

Poissa HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #2299 : 06.01.2025, 21:42:17 »
Onhan siinä vaihtoehtona laittaa semmoset kannut, joilla näkee, ja kytkeä auton omat kaukovalot pois käytöstä.

Käytännössä siis kannattaisi laittaa vaihtokytkin, jolla voi valita lisäpitkien ja omien valojen välillä, ajatellen sellaista säätä, jossa tehokkaampia valoja ei pysty käyttämään, mutta omilla pitkillä pystyisi vielä ajamaan.

Joku lakiakunnioittamaton rakkari saattaisi tietysti lisätä kytkennän, jolla kaikki valot saa halutessaan päälle...

Samaten, jos umpioihin pitää saada niitä parkkeja palamaan, niin kannattanee kytkeä nekin niin, että saa helposti pois päältä. Kyllä niistä huomautellaan, eikä asiaa varmaan vähennä se, että LED-kiskojen pääasiallinen tarkoitus näyttäisi olevan mahdollisimman monet jouluvalot toriparkkiin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa SakariJ

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2300 : 11.02.2025, 16:50:00 »
Mutta siis, aika vähissä on 9" valot missä referenssiluku 20/lamppu.
Nopeasti etsittynä Optibeam Elites 9 on ref 20. Mutta aika monet on 25.

Mulla on 3x 7" lamppuja autossa ja ehdottomasti suosittelen katkaisinta niille, sumussa tai lumisateessa on parempi kun saa nuo sammutettua.
Volvo V70 2006 2.4 classic
Volvo V40 2003 2.0 T

KL-varaosat  Race.fi