TD04HL-15G, Volvo 850 T5 .
Lainatakseni lankaa kysyisin että kannattaneeko vaihtaa tuo ahdin samanmoiseen vai t16 malliseen käytettyyn?
Vai pitäisikö huoltaa itse ja viedä tasapainoitukseen vai viedä liikkeeseen koko ahdin?
Kustannuksineen mikä olisi järkevintä.
Imupuolen siivet ottaneet osumaa ja ahtohukkaa on. Sekä välyksiä on sen verran että vuotaa öljyä.

15g vs 16t erot on niin pieniä ettei kaikki välttämättä huomaa edes eroa, 16t aavistuksen isompi. myös siipi uudempaa mallia, joka teoriassa herää aiemmin.
siivissä jos osumaa niin ne menee vaihtoon, turbiinisiiven mukana vaihtuu akselikin...
Käytetty on syytä vähintään laakeroida niin ei heti olisi kompura ja/tai turbiini öljyttynä tai bypassin kalvo puhki
itse tein savuttavan siipivammasen 16t kanssa niin, että tilasin saksasta siivellisen keskiön ja löin pesät siihen kiinni ja paikoilleen. keskiö vuoden takuulla taisi maksaa n. 200e ja oli painotuskäppyrä mukana.
toki jos himottaa viritellä niin saa tilattua keskiön+kompurapuolen isompana joka passaa nykyiseen pakopesään, ei nekään mahdottomia maksa... syytä yleensä silloin olla #7 pesä ja tarkistaa ettei se ole halki. isomman kompuran omaavat keskiöt pyörii jossain 4-600e
Tai sitten vie turbopajalle huoltoon tai huoltoarvioon, mitä tuumaavat tapauksesta.