Jooh, oikeasta vivustahan minä sitä olin räknännyt... Ja selvisipä sillä että väkisin väänsi sen kielekkeen ensin niin eteen mitä meni ja sitten kampesi takaisin. Eli vissiinkin tässä nyt oli vain sellainen fiba että lukon kieleke ei ole mennyt ihan pohjaan, ja tämä on johtunut siitä että lukon vastarauta on päässyt ajan saatossa löystymään ja liikkumaan joitakin millejä. Tämä puolestaan on nyt viimeisimmällä yrittämällä estänyt lukon menemisen täysin pohjaan, ja sitä myöden lukko on jäänyt ns. valmiustilaan eli olisko lukossa vaiko eikö.
Putsailin tuon mekanismin ja öljysin hyvin, melkein sinne voisi jotkut sprayrasvat heittää sekaan ettei ainakaan pääsisi niin helpolla jäätymään. Lisäksi säädin tuon lukkoraudan kohdan oikein eli kömmin konttiin, ja suljin kontin lukkorautaa vasten siten että takakontti oli varmasti lukkoasennossa. Sen jlk hölläsin lukkoraudan pultteja ja vedin sitä tarpeeksi tiukalle auton keulaa kohti, jolloin takaluukku painautuu mukavasti niin kiinni kuin sen on järkevä olla. Sen jälkeen lukkorauta vain tiukasti kiinni koriin ja avot, jälleen toimii.
Kiitoksia noista kuvista ja muistakin avustuksista, kun vain olisi ensimmäisenä älynnyt ronkkia tuota lukkorautaa kohdilleen niin olisi ollut muutaman minuutin homma.